Hubungi Kami

Hubungi Kami

Tuesday, June 5, 2018

Baitulmaqdis Bumi Berkat: Resolusi Al-Azhar ~ Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri

(SEM & SS) RM12.00 > RM10.60

Terdapat beberapa persoalan yang mungkin kita tertanya-tanya:
1. Apakah keistimewaan kota BaitulMaqdis
2. Bilakah kota Baitulmaqdis mula dibina?
3. Apakah peranan Saidina Umar. R.A, Salahuddin Al-Ayyubi dan juga Sultan Abdul Hamid II dalam mempertahankan kota suci ini?
4. Apakah fatwa ulama’ berkaitan penjajahan Zionis Israel terhadap bumi Baitulmaqdis?
5. Apakah reaksi dunia terhadap tindakan Donald Trump yang menjadikan Baitulmaqdis sebagai ibu negara Israel?

Pelbagai Hukum Solat Secara Duduk Di Atas Kerusi ~ Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri

(SEM & SS) RM6.00 > RM5.30

Solat merupakan suatu ibadah yang paling besar dalam kehidupan setiap insan yang beragama Islam. Perintah untuk bersolat dalam setiap keadaan baik ketika bermusafir atau bermukim, dalam keadaan sakit atau sihat,sama ada solat dilakukan secara berdiri, duduk, atau dalam keadaan berbaring, semua ini jelas menunjukkan akan peri pentingnya kedudukan solat di dalam agama kita.

Keunggulan Hafazan ~ Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri

(SEM & SS) RM12.00 > RM10.60

Buku ini sebagai pelengkap & penambah bagi perbincangan yang lepas dengan mengemukakan tokoh-tokoh yang mempunyai ingatan dan hafazan yang luar biasa. Ia bertujuan untuk menambahkan lagi rasa kagum dan ingin mencuba untuk menjadi penghafaz yang baik.

Buku ini amat sesuai dibaca dan dihadam oleh siswa siswi serta pelajar untuk maju ke hadapan dalam menguasai ilmu serta mampu menjadi penghafaz yang baik atau pengingat yang kuat ingatan.

The Amazing Al-Quran ~ Dr. Ammar Fadzil

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.00

Penghasilan buku ini mengupas tentang beberapa isu yang perlu diketahui oleh masyarakat yang berdamping dengan al-Quran sama ada secara langsung bagu Muslim atau secara tidak langsung bagi bukan Muslim. Hal ini demikian kerana al-Quran sebagai petunjuk kepada seluruh manusia. Interaksi seseorang dengan al-Quran menekankan tiga aspek utama; apakah itu al-Quran, pembacaan al-Quran dan pemahaman al-Quran.

Membumikan Syariah ~ Mohd Daud Bakar

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.00

Syariah bukan hanya soal hukum halal dan haram, dosa dan pahala atau itu boleh dan ini tidak boleh. Akan tetapi, syariah ialah solusi pratikal yang mesti diambil faedah dan manfaatnya secara berterusan. Ia melangkaui bidang kewangan, perubatan, pengurusan aset, kemasyarakatan, politik, rakyat, undang-undang, kebajikan dan sebagainya. 

Kita mesti melihat syariah bergerak dan memainkan peranan penting yang berkesan ke arah hasil yang positif dan berimpak tinggi untuk semua pihak.

Muslimah Yang Tersingkir ~ Zahirah Zamree

(SEM & SS) RM27.00 > RM23.80

Nak tahu tak kenapa saya bertungkus-lumus tidak mahu kalian jadi seperti saya? Sebab saya tahu pahit sangat hidup fake macam tu. Hidup yang menipu diri sendiri. Entah apa yang saya puas waktu itu sehinggakan saya tertipu dengan diri sendiri bertahun lamanya. Saya berpurdah, tapi hati saya tak ‘berpurdah’!

Friday, June 1, 2018

Bajet Bagus ~ Ustaz Elyas Ismail

(SEM & SS) RM24.00 > RM21.10

Buku Bajet Bagus adalah naskah terbaharu Ustaz Elyas Ismail dalam meneruskan usaha dakwah beliau kepada masyarakat. Bajet Bagus merupakan nasihat serta teguran agar kita tidak melihat diri serba cukup dan sempurna. Ia hadir sebagai pesanan kepada mereka yang mungkin merasakan diri telah baik, ilmu telah banyak, ibadah telah ikhlas dan sebagainya. 

Bajet Bagus mengajak kita memuhasabah kembali diri agar tidak merasakan kitalah ahli syurga dan orang lain tempatnya di neraka.

Rich Dad Poor Dad (Edisi Bahasa Melayu) ~ Robert T. Kiyosaki

(SEM & SS) RM30.00 > RM26.40

BUKU KEWANGAN PERIBADI NO. 1 SEPANJANG ZAMAN

Menghapuskan mitos yang menyatakan kita perlu memiliki pendapatan tinggi untuk menjadi kaya – terutama dalam dunia di mana teknologi, robot dan ekonomi global mengubah peraturan dunia

Mengajar berkenaan mengapa memperoleh dan membina aset lebih penting bagi masa depan kita berbanding gaji yang besar – dan juga berkenaan manfaat cukai yang dinikmati oleh para pelabur dan pemilik bisnes

Mencabar kepercayaan bahawa rumah kita adalah aset – seperti yang dipelajari oleh jutaan orang melalui pengalaman pahit mereka apabila gelembung ekonomi perumahan meletus dan kegagalan pinjaman gadai janji subprima semakin marak

Mengingatkan mengapa kita tidak boleh bergantung kepada sistem pendidikan sekolah bagi mengajar anak-anak kita berkenaan wang – dan mengapa kemahiran hidup yang kritikal ini semakin penting pada hari ini berbanding sebelum ini.

Stigma ~ Muharikah

(SEM & SS) RM30.00 > RM26.40

"Macam mana kalau saya terjatuh cinta kat dia?" ungkap Iman, serius.

Ketawa Zarith berderai, terbahak-bahak sehingga mengeluarkan air mata.

"Knowing you, I know akak takkan fall in love dengan orang macam Aleph. Kalau tak, ramai dah adik-adik kat Cairo dulu tu jadi kekasih akak," ketawa mereka pecah lagi. Menenggelamkan suasana bingit di kantin itu. Iman tahu, Zarith hanya bergurau. Tapi, ada sisi kehidupan Iman yang berjaya disorok daripada Zarith. Sisi gelap yang tak pernah dia kongsikan dengan sesiapa pun.

Sekali Lagi ~ Auni Zainal

(SEM & SS) RM28.00 > RM24.60

"Walau apa pun niat kau, hasilnya takkan sama Nadiah. Takkan sama!"

Nadiah mula menulis apa saja yang ingin diluahkan perasaannya pada waktu itu. Tidak semena-mena, Nadiah terasa kepalanya berpusing. Semuanya menjadi gelap.

Nadiah membuka mata perlahan-lahan. Dia sedang terbaring di atas katil. Fikirnya, mesti Ilyani yang memapahnya. Dia tidak ingat apa yang berlaku sebelum itu, tiba-tiba semuanya gelap.

"Nad, pukul 6.15 pagi dah. Bangunlah. Dah empat kali aku kejut kau ni."
"Kenapa? Ada apa?" tanya Nadiah kebingungan.
"Bangun nak pergi sekolahlah. Kau mamai ek?"
"Sekolah?"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...