Hubungi Kami

Hubungi Kami

Friday, October 6, 2017

Tahsin Ibadah ~ Ustaz Mohd Fadzli Al-Yamani

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Tahsin Ibadah mengumpulkan lebih 130 persoalan tentang feqah ibadah merangkumi solat, puasa dan bersuci.

Soalan yang ditanyakan adalah permasalahan yang sering dihadapi oleh masyarakat Islam pada hari ini seperti cara qadha solat dan puasa, cara solat jamak ketika musafir, isu-isu dalam solat berjemaah dan lain-lain lagi.

Turut dimuatkan beberapa soalan umum seperti taubat Nasuha dan Nisfu Syaaban.

Setiap soalan dijawab dengan jawapan yang jelas dan mudah difahami selain didatangkan perbandingan untuk mengukuhkan pemahaman pembaca.

Tepi Kain ~ Izawati Eni

(SEM & S/S) RM18.00 > RM15.80

Jangan suka intai-intai, nanti hati yang berkecai.
Jangan suka tuduh melulu, nanti diri yang malu!

Jangan perasan orang sibuk cerita hal kita, SEBAB kita sendiri yang meyibukkan orang untuk bercerita hal kita.

Buku PURIS dengan tajuk TEPI KAIN, tulisan IZAWATI ENI ini merupakan artikel-artikel yang terdiri daripada kritikan sosial terutamanya yang berlegar dalam masyarakat Melayu ketika ini. Bagi masyarakat Melayu, tepi kain ini sungguh simbolik. Ibaratnya tepi kain ini bagaikan maruah. Tepi kain sangat dekat dengan si pemakai, apabila ada yang cuba menyentuh tepi kain pasti akan ada yang kena silat.

Peribahasa, “Jangan Jaga Tepi Kain Orang,” merujuk kepada jangan terlalu sibuk dengan perihal atau urusan orang lain! Sibuk dengan mengintai urusan orang yang tiada kena mengena dengan dirinya. Selepas itu, sibuk pula menjadi batu api atau menjadi tukang cerita dengan membuka aib orang!

Wednesday, October 4, 2017

Tilmiz Bestari 8A UPKK ~ Telaga Biru


Tilmiz Bestari 8A UPKK
Tahun 3: RM12.90 > RM11.60
Tahun 4: RM14.90 > RM13.10
Tahun 5: RM12.90 > RM11.60

Siri TILMIZ BESTARI 8A ini di terbitkan khusus bagi pelajar yang bakal menghadapi peperiksaan UPKK pertengahan tahun dan akhir tahun. Buku ini dihasilkan dalam penyampaian yang sangat menarik dan berwarna-warni untuk memudahkan pemahaman pelajar. Siri ini boleh didapati mengikut tahun masing-masing iaitu UPKK Tahun 3, 4 dan 5. Mata pelajaran merangkumi Akidah, Ibadah, Sirah, Adab, Al- Quran, Pelajaran Jawi dan Lughah Al-Quran.

Thursday, September 28, 2017

Surat Untuk Orang Yang Putus Cinta ~ Adnin Roslan

(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

"Untuk mendapatkan cinta manusia, kau sanggup berkorban segalanya. Tetapi, untuk mendapat cinta Allah, kau hanya berkorban ala kadar..."

Kami dapat ribuan mesej, anak muda hari ni sikit-sikit bermasalah tentang cinta. Pelajar sekolah biasa terjebak, pelajar sekolah agama pun terjebak. Dari couple pegang-pegang tangan, sampailah couple acah-acah islamik. . Parah. Bermacam-macam bentuk soalan kami terima, yang membuatkan kami rasa sangat sedih dan sebak. . Dari isu couple sampai isu terlanjur, hingga isu anak luar nikah, hingga isu nak bunuh diri, senang cakap, terlalu banyak soalan yang kami dapat tentang masalah cinta ni!  

Korang pun tahu, kes anak luar nikah dari 2006 sampai 2016, cecah 500,000 kes yang di laporkan. Itu baru anak luar nikah yang di daftarkan. Belum yang tak di daftarkan. Belum yang buang bayi lagi. Belum yang berzina tapi tak dapat anak lagi. Belum cerita yang langgan pelacur lagi. Belum campur yang couple pegang-pegang tapi tak berzina. Belum cerita yang couple acah islamik. Belum cerita yang TAK couple, tapi ketagih video lucah. Belum cerita yang tak tengok video lucah, tapi ketagih drama yang di dalamnya banyak unsur yang bertentangan dengan syarak!  

Menangkap Dajjal Di Waktu Dhuha ~ Hamka Kereta Mayat

(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

Kata cikgu Isa selepas keretanya rosak, “Ada Dajjal di kampung kita”.

Mahdi Infradi seorang nelayan yang selalu alami tayar motosikal pancit, setuju dengan kata kata Cikgu Isa, lalu menyeru Pemandu Kereta mayat yang sedang dalam perjalanan membeli makanan yang bini sedang mengidam, untuk pergi bersama mereka menangkap Dajjal.

Dijalanan, tidak kami sedari, rupanya ada Yakjud Makjud sedang mara merobohkan masjid…

Kisah dalam buku ini selain menceritakan peristiwa akhir zaman berkenaan Dajjal, Imam Mahdi, Nabi Isa, Yakjud Makjud, dan Kiamat besar secara imbas ke masa hadapan (Flash Forward), cerita sebenar dalam buku ini jauh menyelam falsafah tentang hakikat kiamat kecil yang pasti dihadapi oleh semua orang sebelum kiamat besar, maka cerita nasihat tentang kiamat kecil dan persediaannya adalah amat penting bagi semua umat manusia, malahan, fitnah dajjal yang kecil, juga penting untuk umat manusia membuat persediaan menghadapinya sebelum kedatangan fitnah dajjal yang besar.

Lalu Cikgu Isa Kelisa, Mahdi Nelayan, dan Hamka Kereta mayat kelihatan bekerjasama memburu Dajjal seawal waktu Dhuha...

Penjara ~ Najmi Fetih

(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

"Bebas mata melihat dunia. Sehingga tidak sedar kaki terperangkap dalam penjara dosa yang kau sendiri cipta."

Seperti biasa, setiap kali dia menapak masuk ke bilik tersebut, matanya akan tertangkap pada katil sebelah yang sekarangnya kosong tidak bercadar. Dia seolah-olah nampak empunya katil tersebut tersenyum manis ke arahnya seperti biasa. Dia meletakkan begnya di atas katil, mengambil frame yang sedang terpacak berdiri di atas meja belajarnya.

Ridwan melepaskan keluhan panjang. Kali ini dia mengaku, hati yang sering meminta maaf dan memaafkan itu adalah antara hati-hati yang sentiasa tenang. Meminta maaf, tidak semestinya setelah kita melakukan kesalahan. Memberi maaf pula, tidak semestinya setelah diri kita dipermainkan.

Kadang manusia lupa, skrip hidup yang ditulis olehNya itu adalah novel yang terhebat untuk kisah hidup kita. Nak redha, kadang makan masa. Tetapi jangan sampai tak redha, sehingga ia memakan diri kau sampai sakit seksa. Aku ingatkan, jangan selamanya kau terpenjara dalam sangkar dosa yang kau sendiri cipta.

Matanya bebas melihat dunia luar. Tetapi dirinya terperangkap dalam penjara dosa yang dia sendiri cipta. Pesan, jangan jadi macam aku. 

Kerna Syurga Bukan Percuma 2 ~ Najmi Fetih

(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

“Mustahillah dia hidup balik. Kau jangan main-main Raziq, mana ada manusia yang dah mati hidup balik!”

Khai berang. Dia tidak kisah andai sahabatnya itu ingin bergurau dengannya. Tapi satu, jangan bergurau tentang lelaki yang paling dicintainya. Lelaki yang pertama menjentik hatinya, memberi semangat dan sentiasa ada dengannya sehinggalah dia berjaya tinggalkan jahiliahnya.

Tapi tak lama..

“Aku tak sangka kau buat benda ni Khai. Sejak bila?” tempik Raziq.
Khai yang terkejut dengan kehadiran Raziq yang tiba-tiba itu menggelabah.

“Kau pilih Khai. Aku, atau benda haram tu?” Soal Nafisah kepada Adawiyah, kakaknya.

Sampai hari ini, Adawiyah masih tidak dapat melupakan lelaki itu. Lelaki pertama yang dapat menarik hatinya. Tetapi malang, jodoh tak panjang. Lelaki itu meninggal dunia ketika ingin menyelamatkan seorang budak yang hampir mati terbakar di surau. Ya, Khai.

Ketika Cinta Menyentap ~ Adnin Roslan

(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

Hmm…
Aku selalu fikir. Kenapa, kenapa setiap kali bila aku nak buat baik, mesti ada orang kutuk. Setiap kali aku nak berubah, mesti akan ada orang pertikai dan ungkit kisah silam aku. Kenapa tiap kali aku nak ajak orang buat baik, aku akan di label dengan pelbagai labelan dan kutukan….

Aku rasa, siapa yang pernah tegur kawan dia, mesti pernah kena kutuk dengan ayat-ayat macam ni:

“Kau nak tegur, checkla diri kau dulu! Tak payah nak bajet baik. Kau tu poyo je lebih!”

“Babi sial kau ni… Pergi mati la. Apahal kau nak tegur aku? Kau sape?!!”

“Tegur hikmah la sikit bro….!”

Macam-macam ayat yang biasa di keluarkan oleh mulut-mulut orang yang bencikan kebaikan yang di lemparkan pada mereka-mereka yang nak mengajak mereka pada kebaikan.

Dan…….

“Weh, kau tak payah nak syadid sangat boleh tak? Kalau kau nak syadid, syadid sorang-sorang dah la….

” Huh.

Aku fikir, kenapa benda ni jadi? Tapi, bila aku muhasabah diri aku, dan aku soroti serta kembali baca sirah-sirah nabi dan sahabat, akhirnya aku akan dapat buat kesimpulan:

Jangan Kata Apa Orang Tak Kata! ~ Dr. Muhamad Rozaimi Ramle

(SEM & S/S) RM15.00 > RM13.20

Rasulullah SAW bersabda: "Barang siapa yang beriman kepada Allah dan hari kemudian, maka hendaklah ia mengucapkan kata yang baik dan kalau tidak, harus diam." [HR Bukhari dan Muslim]

Jadi, hidup ini hendaklah diisi dengan kebaikan dan sumbangan kepada orang lain. Jauhi fitnah dan jangan kata apa yang orang tak kata.

Buku ini adalah reaksi pelbagai isu menarik disekeliling kita yang diulas oleh Dr. Rozaimi Ramle.
Antara isi menarik dalam buku ini seperti;
- Talfiq bukan mazhab rekaan saya!
- Fitnah terhadap Ibnu Taimiyyah.
- Berkata ‘Tidak Tahu’ Tidaklah Hina
- Ustaz Cuak Bila Diminta Dalil
- Agama kamu Melayu atau Islam? dan banyak lagi...

MILIKILAH buku ini untuk mengetahui idea-idea bernas Dr. Rozaimi Ramle pada setiap persoalan yang berlegar masakini.

#Allahmelarangmembodohkanakal

Kamus Bahasa Melayu Klasik Bahasa Melayu Moden ~ Mohamed Kassim Abdul Latiff, Rohaya Md. Zain

(SEM & S/S) RM14.00 > RM12.30

Kamus Bahasa Melayu Klasik – Bahasa Melayu Moden ini amat sesuai digunakan oleh para pensyarah universiti dan maktab, mahasiswa mahasiswi, guru-guru sekolah dan khususnya para pelajar yang sedang menuntut dalam Tingkatan 1,2 dan 3 (PT3), Tingkatan 4 dan 5 (SPM) serta Tingkatan 6 Bawah dan 6 Atas (STPM)

Arkitek Jalanan ~ Teme Abdullah

(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

To be honest, aku bosan dah dengar orang cakap, “Belajarlah kerana Allah.” Setiap kali aku mengadu down, setiap kali aku mengeluh nak give up...

Aku diam sajalah, acah-acah makan dalam. Yalah, orang picisan macam aku ni, mana layak membantah ayat-ayat daripada budak-budak usrah.

Tapi sebenarnya kan…Aku tak pernah faham pun maksud ‘belajar kerana Allah’ tu.

Pelukis Jalanan ~ Teme Abdullah

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

"Jika diberi peluang berpatah balik masa, perbetulkan semuanya, mengelak kegagalan berlaku, dan hidup dengan selesa, aku akan memilih untuk tidak lakukannya. Kerana pengalaman inilah anugerah bernilai Allah kepada aku.”
[Teme Abdullah]

Friday, September 15, 2017

Rejuvenasi Hati ~ Aiman Banna

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

“Kenapa ada manusia dalam syurga dan kenapa ada dalam neraka? Kenapa tidak semua sahaja yang masuk syurga? Biarkan sahaja neraka itu kosong, tiada penghuni begitu sahaja.”

...mengapa Allah tidak jadikan semua manusia dalam syurga? Dan, tidak perlu ciptakan neraka. Biarlah semuanya ke syurga.

Sahabatku,

Di saat kita sedang khuatirkan diri kita di akhirat kelak; sama ada syurga ataupun neraka, ingin sekali saya bagi satu fakta yang akan menjadi halwa kepada jiwa. Penyejuk hati yang sedang gelisah tentang kedudukan diri di akhirat kelak.

...MANUSIA DICIPTA UNTUK SYURGA.

ya, bahkan tidak pernah pun ada istilah seorang manusia dicipta untuk neraka.

Janganlah kita fikir bahawa Allah sengaja cipta kita di dunia ini supaya kita masuk Neraka. Allah tidak pernah zalim dan selamanya Tuhan yang maha pengasih lagi maha penyayang tidak pernah menzalimi hambaNya. Wallahi, tidak!

Henshin: Budak Dari Neraka ~ Abdul Muiez Ruslee

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Orang yang kita rasakan suatu ketika dahulu tidak mempunyai harapan untuk berubah, akhirnya menemui turning point dengan cara yang menyakitkan. Kerana kepedihan itu akhirnya membawa dia ke mercu jaya. Budak Dari Neraka bukanlah satu istilah yang mampu menggugah akidah dan kepercayaan beragama. Tetapi Budak Dari Neraka adalah satu istilah atau lebih tepat disebut sebagai hukuman. Mampukah dia mencapai henshin nya?

Henshin Endeavor ~ Harsida Jasmin

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Henshin Endeavor banyak membincangkan ideologi Endeavor (usaha) dalam tinta perjalanan seorang insan yang ingin melakukan perubahan dalam setiap tindak tanduknya memperjuangkan isi dakwah untuk ummah. Mana ada insan yang diangkat dirinya sebagai mujahadah tanpa berusaha. Ujian? Tepis ia dengan Endeavor. Dugaan? Tingkatkan ia dengan Endeavor.

Thursday, September 14, 2017

Suamiku Dajjal ~ Aiman Banna

(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

Sebuah novel yang mengisahkan tentang seorang perempuan yang bernama Safia, yang terlalu inginkan pasangannya seorang ustaz. Hal ini kerana dia terlalu banyak tengok drama-drama dan baca lambakan novel jiwang yang mengisahkan tentang cinta lalu dia pun keawang-awangan untuk ada jalan cerita yang sama.

Tetapi, takdir tetap takdir dan ianya tetap akan hadir. Ditakdirkan dia bernikah dengan seorang lelaki yang berkopiah dan tidak pernah lepas kopiah selama dia kenal dengan lelaki itu 2 bulan lepas. Dia expect perfection daripada lelaki itu.

Rupa-rupanya; si kopiah itu ada masa silam yang sangat teruk sehinggakan bila Safia tahu tentangnya, dia kata; “KAU DAJJAL! KAU JANGAN HADIR DALAM HIDUP AKU LAGI!”

Adam; dia tahu dia Adam yang ada banyak jahiliah. Kerana apa yang Safia baru terima daripada whatsapp yang entah daripada siapa itu hanyalah 1 per 100000 dosa & jahiliah yang dia pernah buat. Isterinya terus marah dan mahu lari dari rumah.

Kutemu Hijrah di Eropah ~ Sabatini Dzue

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Siapa sangka, seorang gadis yang awalnya berseluar ketat, berambut karat, bahkan nakal... kini telah berubah 360 darjah kepada seorang gadis yang begitu luar biasa ketaatannya kepada Tuhan.

Hijrahnya bermula apabila seorang paderi, datang lalu menegur dan menceritakan perihal Jesus padanya. Dia pun tersentap... hingga dalam tak sedar, teguran itu sebenarnya perlahan-lahan telah membuka mata hatinya untuk melihat kebenaran yang selama ini terhijab oleh zulmat kejahilan. Dan ketika itu, cahaya hijrah jua tampil menyapa. Hatinya mula tersentuh.

Maka benarlah... hidayah itu milik mutlak Allah dan Dia berhak memberikan ia kepada sesiapa sahaja bahkan dengan apa cara sekalipun bertepatan dengan kehendak dan kemahuanNya meskipun dalam keadaan hambaNya masih belum bersedia sepenuhnya.

Dan sebenarnya, bukanlah perkara yang mudah baginya untuk berubah dalam keadaan keluarga yang muallaf. Hinggakan dia harus berdiri dalam nafasnya sendiri untuk mencari agama yang pernah hilang dalam hidupannya disaat dia terasing jauh dari keluarga.

Anugerah Teragung Dari Tuhan ~ Ainul Farihah

(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

Semua orang pernah rebel, paling tidak pun, semua orang ada sisi rebelious masing-masing. Ini kisah seorang Amrullah Khairi, bekas taiko gangster sekolah biasa-biasa, tiba-tiba kena campak masuk sekolah agama di ceruk kampung mana entah. Gila tak rebel? 

Gara-gara bergaduh dengan member baik sendiri, Imran, di sekolah lama sampai dia yang patah riuk lengan dan kaki, manakala Imran pula masuk juvana, ayah buat keputusan drastik untuk pindahkan dia ke sebuah sekolah agama. Dia jadi panas hati. Ayah tinggal dekat UK, main ‘campak’ je dia dekat sekolah macam ni. Bagi Amrullah Khairi, bertemu Anas Fattah dan kroni-kroninya merupakan satu rahmat Tuhan. Mereka dikira sangat rare untuk wujud di sekolah seperti ini. 

Dengan Muaz Muqri yang ada masalah ketagih rokok, Ammar As’ari dengan couplenya, Daniel Ridza yang punya attitud kemalasan tahap langit ketujuh, dan Anas Fattah sendiri merupakan abang long kawasan. . Sementara itu, Qa’id, seorang pelajar lama di sekolah tersebut melihat Amrullah Khairi dari sudut pandangan lain daripada apa yang orang lain lihat. Di kala ramai menghakimi Amrullah Khairi sebagai pelajar tiada harapan, Qa’id tetap optimis memandang Amrullah Khairi sebagai seseorang yang punya potensi yang hebat. Amrullah Khairi sendiri tak faham kenapa Qa’id beria-ria menyantuninya dengan baik. 

Semusim di Mahsyar: Ratap Dari Pembaringan Lahad ~ Hadi Fayadh

(SEM & S/S) RM29.90 > RM26.30

Karya tinta cerita yang diceduk dari relung prasasti hati, seorang anak gadis yang pernah di matikan Allah seketika, "Mati Suri". Dia dikebumikan selama 5 hari berturut-turut dengan satu jasad misteri. Kematiannya berpunca dari kegagalan proses pembedahan jantung berlubang yang dihidapinya. Doktor mengesahkan kematiannya, lalu jenazahnya melalui proses pengembumian seperti biasa. 

Naluri kuat hati seorang ayah, dititipkan Allah melalui mimpi aneh. Anak gadisnya dilihat berjalan pulang kerumah dengan balutan kain kapan yang dipenuhi darah, nanah dan tanah. Hanya satu perkataan yang disebutnya' " Ayah, iqlima tak mati lagi... selamatkan saya ayah". Dengan raut wajah yang sangat mengerikan dia mengulang ayat yang sama sehingga Ayahnya mulai gusar tentang mimpinya. Dengan kudrat sebagai lelaki yang lumpuh seluruh badan, dia mengesot berjalan beberapa kilometer untuk menyakinkan orang kampung tentang apa yang dialami oleh mimpinya. 

Apa yang terjadi kepada Ayahnya ? Mampukah mesej anaknya disampaikan? Benarkah anaknya masih hidup? Bagaimana anak gadis iqlima ini diselamatkan? Apa pula pengalaman yang dilaluinya selama 5 hari ditanam di dalam Kubur? Siapa pula mayat yang ditanam bersama-sama dengannya? Semusim Di Mahsyar sebuah rentetan sejarah peradaban. Dipaut Allah buat insan yang terpilih, merasai dan melalui kematian yang tidak lagi mampu digambarkan.

Ketika Azazil Berputus Asa ~ Hadi Fayyadh

(SEM & S/S) RM29.90 > RM26.30

KETIKA AZAZIL BERPUTUS ASA : Rungkai Misteri Dunia yang disembunyikan.

Kisahnya dibongkar di dalam kitab kuno lampau. Kebangkitannya disebut ribuan tahun lalu. Makhluk Purba yang hidup di dalam sangkar tahanan Tuhan.

Dia menggelarkan dirinya sebagai “Tuhan Abadi” lantas di dahinya terukir KA Fa Ra. Berita kemunculannya jadi amaran setiap Ummat. ‘The Power of God' bakal dinobat. Penakluk Jendela Timur dan Barat.

Tujuh Penjuru Pintu Dunia, bakal tertutup rapat. Dimensi MASA dan USIA terus berlari. Rotasinya berputar pantas, bagai bukan lagi sehari. Paksi, dan medan magnerik Bumi tidak selari. Matahari terbenam, terbit dari ufuk misteri.

Disana, ada cahaya dari Ufuk Timur. Sinarannya mencetus ledakkan pertembungan. Al-Mahadi dan Isa Ibn Maryam, pemusnah dogengan kehebatan. Di belakangnya gah tentera pembawa panji destini ketauhidan dan keamanan.

Misi dominasi empayar Iblis bakal dihancurkan. Kembara ini, menembusi era dan zaman, jawaban kepada umat penutup peradaban kehidupan.

Semusim di Barzakh ~ Hadi Fayyadh

(SEM & S/S) RM29.90 > RM26.30

Tiada siapa yang pernah menjengah ke Alam Barzakh, melainkan mereka yang telah pergi TIDAK akan kembali. Keadaannya yang sebenar hanya disampaikan melalui apa yang diceritakan oleh Rasulullah SAW, jadi apakah benar Novel ini ingin menyingkap sesuatu yang mustahil?

Adakah ia adalah BARZAKH yang diceritakan? Bacalah, dan terokailah hikmah yang sarat di dalam pelayaran bahtera sastera jiwa agama yang telahpun digarapkan. Ia bukan suatu FITNAH atau rekaan, tetapi berdasarkan pengalaman sebenar seseorang.

Anda akan memahami realitinya yang bakal menggugah jiwa untuk kembali mengingati Tuhan dan kematian..

Semusim Dalam Jahiliah ~ Nuridhzuan Al-Farikh

(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

Mengapa harus berasa jauh… Sedang cinta dan rahmat Allah itu sentiasa dekat?

Tuesday, September 5, 2017

Penawar Kehidupan ~ Fazimah Hayati, Muhd Kamil Ibrahim

(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60

Sifat manusia itu lemah. Sering kali tewas dek bisikan nafsu dan syaitan. Lalu mereka perlu mencari penawar agar hidup tidak tersasar dari jalan yang benar.

Penawar Kehidupan mengajak manusia berfikir sejenak. Ada sesuatu yang boleh dimanfaatkan. Ada akal yang perlu digunakan.

Aku Berdosa: Pembunuh Umur 12 Tahun ~ Shasya Ali, Rashiela Nurain

(SEM & S/S) RM10.00 > RM8.80

Assalamualaikum.
Apa khabar, Nek Mak? Saya doakan nenda tersayang sentiasa sihat.

Sebenarnya sejak kali pertama kita terpisah, fikiran sentiasa bercelaru. Tidak tahu mana yang benar, mana yang sebaliknya. Akibat terlalu mengikut perasaan, akhirnya saya terjerumus ke kancah durjana.

Kini tiada sesiapa percayakan saya, Nek Mak. Sedihnya rasa diri ini... berdosanya saya terlibat dalam jenayah membunuh yang menjerat diri!
Semoga Tuhan sudi ampunkan dosa saya... semoga masih ada peluang untuk saya perbaiki diri menjadi manusia berguna.

Yang berdosa,
Qodri

Ustazah Sentap #perangdakwah ~ Ain Maisarah, Nana Syazana

(SEM & S/S) RM10.00 > RM8.80

Trend pakai tudung nampak leher, dada, anak rambut, cuping telinga, anak telinga, mak telinga dan pelbagai ini... semuanya datang dari mana? Tahulah sekarang tudung mahal sampai beribu ringgit, tetapi janganlah kedekut kain.

Jika mahu berfesyen pun, ikutlah syariat Islam. Tutuplah segala apa yang diwajibkan Tuhan. Tutuplah aurat demi mencari keredaan. Bukannya mendamba populariti, bukan kerana menjaga persepsi. Tidak juga kerana gambar OOTD yang diharap menerima banyak like di Instagram dan FB. Moga Allah beri kita kekuatan meninggalkan jahiliah moden yang semakin membarah dalam masyarakat. Janganlah tergolong dalam kumpulan perempuan berhijab, tetapi dibakar di neraka!

#ustazahsentap

Rahsia Dan Kelebihan Sedekah ~ Syahrin Jasah

(SEM & S/S) RM8.00 > RM7.00

Semua orang tahu bahawa sedekah adalah amalan yang baik. Orang yang suka bersedekah disukai Allah, disukai masyarakat dan membawa ke syurga. Namun tidak ramai yang tahu rupanya banyak lagi keutamaan atau kelebihan sedekah.
Di antara kelebihannya, sedekah memurahkan rezeki, sedekah dapat menyembuhkan penyakit, sedekah dapat memanjangkan umur, memadamkan murka Allah, mensucikan jiwa dan pendinding dari neraka. Sedekah juga dapat menutup 70 pintu keburukan, sedekah menyebabkan dikabulkan doa clan banyak lagi rahsia dan kelebihan sedekah yang dihuraikan dalam buku ini. Untuk lebih lengkapnya lihatlah kandungan buku ini.Keterangan Buku :

Semua orang tahu bahawa sedekah adalah amalan yang baik. Orang yang suka bersedekah disukai Allah, disukai masyarakat dan membawa ke syurga. Namun tidak ramai yang tahu rupanya banyak lagi keutamaan atau kelebihan sedekah.

Di antara kelebihannya, sedekah memurahkan rezeki, sedekah dapat menyembuhkan penyakit, sedekah dapat memanjangkan umur, memadamkan murka Allah, mensucikan jiwa dan pendinding dari neraka. Sedekah juga dapat menutup 70 pintu keburukan, sedekah menyebabkan dikabulkan doa dan banyak lagi rahsia dan kelebihan sedekah yang dihuraikan dalam buku ini. Untuk lebih lengkapnya lihatlah kandungan buku ini.

Kisah-kisah Keajaiban Bersedekah ~ Khalid Sulaiman Al-Rab'i

(SEM & S/S) RM6.00 > RM5.30

Harta kita tidak akan berkurangan atau habis kerana disedekah, malah ia akan dibalas dengan kebaikan atau digandakan lagi oleh Allah S.W.T. Tetapi di zaman yang memandang harta dan wang ringgit sebagai amat penting ini. sedikit sebanyak menyebabkan manusia menjadi semakin kedekut dan tidak mahu bersedekah. Apatah lagi menyumbangkan harta ke jalan Allah. ini disebabkan kerana mereka bertikiran bahawa dengan bersedekah ini akan menyebabkan mereka miskin atau bankrap. Kepapaan, kemiskinan atau kebankrapan adalah mimpi yang amat ngeri bagi mereka.

Tetapi seandainya setiap manusia mengetahui dan yakin akan fadilat, kelebihan dan keajaiban bersedekah ini maka setiap isi dunia ini akan menjadi sangat pemurah. Kasih sayangnya akan melata di mana-mana. Buku ini memaparkan beberapa kisah keajaiban orang yang bersedekah. Betapa beruntung dan istimewanya mereka ini kerana lebih mengutamakan ganjaran daripada Allah dan begitu teguh keyakinan mereka terhadap Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Semoga secebis kisah yang dipaparkan di dalam buku ini akan menjentik jiwa kita agar meringankan seluruh anggota tubuh kita untuk bersedekah. Dan dengan keyakinan yang teguh kita percaya bahawa Allah itu Maha Kaya, Maha Pemurah dan Maha Penyayang.

Budak Meja Belakang ~ Shah Ibrahim

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

"Catatan pengalaman penulis ini membawa kita mengimbau kembali zaman persekolahan yang pernah dilalui satu ketika dahulu. Mereka yang membesar dalam era 80-an dan 90-an pastinya akan sering kali tersenyum dan mengangguk sendirian sambil membaca buku ini. Ia bagai mesin masa yang menyelusuri kisah hidup seorang pelajar dari zaman hiruk-pikuk sekolah rendahnya hingga ke era kematangan di sekolah menengah."
- Ahmad Affzan Abdullah, penulis buku Mat Cleaner UK

"Naskhah ini adalah satu bentuk tulisan yang jujur dan tak dibuat-buat. Kisah pengalaman peribadi penulis digarap secantik boleh untuk mengajak para pembaca mengikuti bersama-sama pengalaman yang dia rasa, sedikit kritikan dan perbandingan sosiobudaya serta pendidikan antara dua negara, Malaysia & Scotland ditulis secara cynical dalam naskhah ini. Naskhah ini bukan untuk orang yang cepat terasa hati, buku budak meja belakang ini, ditulis khas untuk orang yang menang."
- Rafiuddin Rabu, Penulis Ujian/Masharakat, Februari dan Cerita Bangsa Gemok

Monday, August 28, 2017

Kiamat Hampir Tiba ~ Syeikh Ahmad Fahmi Zamzam

(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60

Buku ini terbahagi kepada dua bahagian: Bahagian pertamamembawakan lebih 40 hadis yang menyebut tentang tanda-tanda kecil kiamat yang sudah banyak kelihatan dan berlaku pada akhir zaman ini.Pembukuan 40 hadis akhir zaman ini bukanlah untuk menakutkan bahkan ia bertujuan untuk menambahkan keyakinan dan sebagai panduan juga harapan agar kita berada di jalan yang benar.

Antara isu yang dibincangkan ialah: Golongan anti hadis, Bahaya kemewahan, Budaya rasuah berleluasa, Peperangan demi peperangan dan bermegah-megah dengan bangunan masjid.

Manakala Bahagian kedua pula memaparkan kronologi kejadian hari kiamat daripada sebelum kemunculan Dajjal sehingga ia muncul dan dibunuh. Juga huraian peristiwa-peritiwa lain yang akan berlaku setelah kematiannya sehingga berlakunya hari kiamat.

Pujuklah Hati 5: Throwback ~ Bonda Nor

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Sesekali menoleh ke belakang seharusnya menjadikan kau lebih matang.

Kata orang …“Jangan pandang belakang.” Betul tu. Saya setuju! What past is past.

Yelah … Buat apa nak fikirtentang perkara yang sudah lepas.Jalan terus! Fokus masa depan lagi bagus!

Tapi kemudian saya sedar satu perkara. Jika diibaratkan hidup ini seperti memandu kereta, kita tetap memerlukan back mirror dan side mirrors.Untuk apa?

Untuk pandang belakang. Untuk kita jeling sesekali. Kadang untuk mengawasi situasi. Kadang sekadar untuk menyedapkan hati.Demikian hidup ini. Setiap perkara yang berlaku dalam hidup kita tidak pernah sia-sia. Tetap adagunanya. Ya … sekalipun perkara itu pernah melukakan hati kita.

Sekalipun ia pernah menjebakkan kita dengan dosa. Masih ada yang boleh kita belajar daripadanya!

Misalnya bagi saya sendiri. Mengingati perkara yang pernah terjadi, buat saya lebih mudah memahami situasi hari ini. Lebih mudah mengendalikan hati agar lebih matang dan bertenang-tenang dengan pelbagai kerenah orang.

Saat terimbas kenangan, jadilah si pintar yang mahu belajar. Jadilah si akur yang tahu bersyukur.
BICARA MASA DEPAN
Sabda Rasulullah SAW:
1) Orang yang lebih baik daripada semalam, adalah orang yang beruntung.
2) Orang yang sama saja macam semalam, adalah orang yang rugi.
3) Orang yang lebih buruk daripada semalam, adalah orang yang celaka. Baik, sekali lagi ... mari kita tanya sama hati. 'Apa khabar semalam kita? Lebih baik, lebih buruk atau sama sahaja?'

Friday, August 25, 2017

Nabi Lut Melawan LGBT, Nabi Syuib Melawan Kapitalis ~ Syed Azharul Asriq

(SEM & S/S) RM18.00 > RM15.80

- Apa kaitan kaum Nabi Nuh dengan berhala Kim-Il-Sung di Korea utara?
- Di manakan Atlantis kota Kaum 'Ad?
- Tinggalan kaum yang dilaknat Allah menjadi tapak warisan UNESCO?
- LGBT penyakit warisan kaum Nabi Lut?
- Sudah wujud golongan kapitalis ribuan tahun dahulu?
- Kisah orang kaya angkuh 3300 tahun silam?

Roda sejarah itu berputar. Apa yang berlaku pada zaman para Nabi dan Rasul, juga berlaku pada zaman kita. Masalah moral, masalah politik dan masalah akidah itu berulang-ulang setiap zaman. Para Nabi dan Rasul adalah hero di zaman silam yang cuba memperbaiki kaum mereka. Ada nabi yang berjaya, ada juga yang syahid. Semangat perjuangan para nabi, perlulah diteruskan kita. Patah tumbuh hilang berganti.

Ikatlah Hatimu di Masjid ~ Ahmad Zaidi Adam

(SEM & S/S) RM14.00 > RM12.30

Masjid berasal daripada perkataan Arab iaitu daripada perkataan sajada yang beerti sujud. Oleh sebab perbuatan sujud merupakan perbuatan solat yang paling mulia dan meletakan hamba di kedudukan yang paling hampir dengan Tuhannya, maka perkataan masjid di ambil daripadanya yang beerti tempat sujud. 

Penyakit cinta dunia antara punca yang telah membunuh kecenderungan umat dalam memartabatkan masjid. Lupa akhirat mengakibatkan lesunya institusi masjid yang mulia dan hebat. Masjid sebagai simbol perpaduan, kini hanya tinggal kenangan. Sudah sampai masanya kempen cintai masjid dijana dan dijaja. 

Telah tiba waktunya hati Mukmin beralih kepada rumah Allah dan merinduinya melebihi rumah sendiri agar cahaya hidayah menembusi hati nurani pembaca untuk beramal dan bertindak.

Soal Jawab Solat Musafir ~ Zulkarnain Dollah, Azhar Yahya Al-Batawi

(SEM & S/S) RM16.00 > RM14.00

Solat ialah ibadah yang tidak boleh ditinggalkan walaupun ketika menghadapi kesukaran dan kesulitan. Allah S.W.T dengan rahmat dan kurniaan-nya telah memberi “sedekah” kepada hamba-hamba-Nya dalam melaksanakan ibadah solat. Antara keringanan dan kemudahan yang diberikan adalah dengan menunaikan solat secara jamak dan qasar khususnya ketika berada dalam keadaan musafir dan ketika menghadapi kesukaran dan kesulitan tertentu.

Fail Sulit Mimpi ~ Abdullah Bukhari Abdul Rahim Al-Hafiz

(SEM & S/S) RM14.00 > RM12.30

Mimpi ialah suatu perkara yang signifikan dalam kehidupan seorang manusia, sama ada kanak-kanak, remaja, dewasa mahupun warga tua. Semuanya pasti tidak akan terlepas daripada mengalami mimpi.

Mimpi juga ialah sesuatu yang sangat subjektif untuk dihuraikan, sama ada bagi orang yang mengalami mimpi tersebut atau orang yang mendengar cerita daripada orang yang bermimpi. Mimpi setiap orang berbeza antara satu sama lain, maka sudah pasti huraiannya juga berbeza. Bahkan, persoalan mimpi ini juga bukan sekadar “mainan tidur” seperti yang sering diulang-ulang oleh anggota masyarakat kita pada hari ini kerana terdapat juga segelintir anggota masyarakat yang berpegang bahawa mimpi ialah suatu hujah yang diterima pakai dalam syariat. 

Namun persoalannya, adakah benar ia boleh diterima sebagai hujah atau sebaliknya?


Bangkitlah Remaja Islam ~ Faridah Mohd Tap

(SEM & S/S) RM16.00 > RM14.00

Zaman remaja sememangnya zaman yang penuh gemilang, santai ‘enjoy’ dan tidak lupa juga penuh pancaroba kerana ketika inilah remaja akan mengalami kekeliruan identiti dan tingkah laku yang ketara. Zaman ini juga merupakan fasa berisiko bagi remaja, jika tersilap langkah kesannya amat membimbangkan. 

Bertepatan dengan inilah penulis mengambil inisiatif menghasilkan buku Bangkitlah Remaja Islam (kompilasi artikel yang pernah ditulis oleh penulis) bagi memberi kesedaran dan pedoman buat belia dan remaja yang merupakan aset emas negara tercinta.

Monday, August 21, 2017

Promosi Aidil Adha, Diskaun 20%


Assalammualaikum & Salam Sejahtera,

Kami di Booksville Ent. sedang mengadakan Promosi DISKAUN 20% untuk 25 judul buku sempena Aidil Adha yang bakal menjelma.

Moga ilmu dari buku-buku ini menjadi ilmu bermanfaat buat semua dan juga sesiapa sahaja amnya.
Semua buku adalah BARU dan tiada 2nd hand.
Promosi dari 21/8/2017 - 4/9/2017
Belian/pertanyaan boleh whatsapp ke nombor yang disertakan di poster.

Buku PROMOSI DISKAUN 20%.
1. Tafsir Al-Azhar juzuk 1,2,3 (PTS): RM90 > RM72
2. Selembut Hati Rasulullah (PTS): RM15 > RM12
3. Sejarah Umat Islam (PTS): RM35 > RM28
4. Tiket Hati Daripada Tuhan (PTS): RM19.50 > RM15.60
5. Fatwa Kontemporari Jilid 1 (PTS): RM28 > RM22.40
6. Umat Mukhtar: The Lion Of The Libyan Desert (PTS): RM30 > RM24
7. Syarah Safiyah An-Naja (SC) (Galeri Ilmu): RM45 > RM36
8. Inspirasi Haji (Galeri Ilmu): RM40 > RM32
9. Ensiklopedia Solat A-Z (Galeri Ilmu): RM60 > RM48
10. You Are The Best (Edisi Jimat) (Galeri Ilmu): RM35 > RM28
11. Jejak Sahabat: Kisah Agung 31 Sahabat Pembuka Mesir (Galeri Ilmu): RM33 > RM26.40
12. Halal & Haram Dalam Islam (Pustaka Cahaya Kasturi): RM70 > RM56
13. Ahasin Al-Kalim (jilid 1/2/3) (Pustaka Cahaya Kasturi): RM60 > RM48
14. Kitab Al-Taudhih (Pustaka Cahaya Kasturi): RM70 > RM56
15. Al-Kafi Syarah Hadis 40 (Pustaka Cahaya Kasturi): RM70 > RM56
16. Kenali Rasul Kita (Telaga Biru): RM89 > RM71.20
17. Pesan Hati Buat Hati (Telaga Biru): RM39 > RM31.20
18. Hadis Qudsi (Telaga Biru): RM45 > RM36
19. Strategi Jihad Bisnes (Telaga Biru): RM49 > RM39.20
20. Dosa-dosa Besar: Terjemahan Kitab Al-Kabair (Telaga Biru): RM33 > RM26.40
21. Bahru Al-Madzi: Juzuk 6 (Al-hidayah): RM40 > RM32
22. Mustika Hadis-hadis Al-Qudsi Sahih: Jilid 1: RM45 > RM36
23. Pengalama Guru Terbaik (Al-hidayah): RM40 > RM32
24. 3 Kertas 3 Krayon 3 Pensel Warna (Mustread): RM45 > RM36
25. Perubatan Al-Quran Rawatan Kanser (Mustread): RM50 > RM40

Thursday, August 17, 2017

Bila Allah Menduga Kita ~ Syed Alwi Alatas

(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90

Pernahkan anda menghadapi masalah dalam hidup?
Sudah tentu pernah, bukan? Tidak ada seorang pun yang terkecuali daripada menghadapi masalah dalam hidupnya. Adakah sesiapa di antara kita yang sepanjang hidupnya tidak pernah menghadapi masalah?

Adakah anda pernah menghadapi ujian yang sangat sukar dalam hidup anda? Mengapa ujian serta masalah yang sukar mesti menimpa kehidupan kita? Bagaimana caranya untuk kita tetap bertahan dalam menghadapi situasi seperti itu?

Kita sering mengeluh dan marah apabila ada kejadian menyakitkan yang menimpa diri kita. Betapa kita enggan menerima dugaan yang datang, sedang nikmat yang ada jauh lebih banyak. Secara sedar atau tidak, kita sering berprasangka buruk terhadap Allah s.w.t. kerana kesukaran yang kita alami. Namun, adakah sikap ini memberi kebaikan kepada kita dan membuat keadaan kita menjadi lebih baik?

Maka, bukanlah masalah yang menjadi persoalan tetapi sikap kita dalam menghadapinya. Buku Bila Allah Menduga Kita menjelaskan secara terperinci apakah jalan penyelesaian yang diberikan oleh Islam terhadap masalah hidup kita. Ada banak pelajaran yang akan membuatkan kita bahagia dan membantu kita meraih keuntungan dalam kehidupan ini.

Bahru Al-Madzi Juzuk 6 ~ Al-hidayah

(SEM & S/S) RM40.00 > RM35.20

Syarah Mukhtashar Shahih At-Tirmidzi
Bahagian Haji

Bahru Al-Madzi Juzuk 5 ~ Al-hidayah

(SEM & S/S) RM42.00 > RM37.00

Syarah Mukhtashar Shahih At-Tirmidzi
Bahagian Puasa & I'tikaf

Bahru Al-Madzi Juzuk 4 ~ Al-Hidayah

(SEM & S/S) RM42.00 > RM37.00

Syarah Mukhtashar Shahih At-Tirmidzi
Bahagian Solat & Zakat

Bahru Al-Madzi Juzuk 3 ~ Al-hidayah

(SEM & S/S) RM42.00 > RM37.00

Syarah Mukhtashar Shahih At-Tirmidzi
Bahagian Solat

Bahru Al-Madzi Juzuk 2 ~ Al-hidayah

 (SEM & S/S) RM39.00 > RM34.30

Syarah Mukhtashar Shahih At-Tirmidzi
Bahagian Solat

Friday, August 11, 2017

Tak Perlu Sempurna ~ Nasrullah Amran

(SEM & S/S) RM17.00 > RM15.00

Tak perlu sempurna...kerana dalam kita cuba nak berubah, pasti kita tak lari daripada buat silap.

Thursday, August 10, 2017

Al-Adab Al-Mufrad dan Terjemahan Himpunan Hadis Mengenai Adab ~ Al-Imam Al-Bukhari

(SEM & S/S) RM22.00 > RM19.40

AL-ADAB AL-MUFRAD (Jilid Kedua) menghimpunkan hadits-hadits Rasulullah dan atsar para Sahabat berkenaan adab dan akhlak Islam yang mesti ada pada setiap umat Islam.

Fiqh Hadis: Sahih Itu Sunnah, Daif Itu Bidaah ~ Umar Muhammad Noor

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Dalam buku ini, anda akan didedahkan kepada satu hakikat yang hanya disedari oleh pengkaji ilmi hadis – menilai status hadis dan memahami kandungannya menuntut ketelitian yang tinggi. Selain ketelitian, seorang pengkaji harus memiliki kesabaran. Perbincangan ilmu ini tidak semudah “Hadis ini sahih, justeru hukumnya sunat”, atau “Hadis ini palsu, justeru hukumnya haram”, dan yang seumpamanya. \

Anda akan melihat bahawa terkadang sebuah hadis yang menyebutkan sesuatu hukum dinilai lemah, namun hukum perbuatan yang berkenaan sunat. Ataupun sebaliknya, hadis yang berkenaan sahih namun hukum yang terkandung di dalamnya tidak boleh di amalkan. Justeru, pengkaji hadis tidak boleh terburu-buru merumuskan sesuatu kesimpulan sebelum menyemak pelbagai aspek yang berkaitan.

Jalan Menuju Petunjuk ~ Imam Al-Ghazali

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Bidayah al-Hidayah adalah sebuah karya yang tidak asing lagi dalam dunia Islam. Ia telah menjadi bahan rujukan utama dalam kalangan umat Islam tanpa dibatasi sempadan negara dan perbezaan bangsa. Bahkan, kitab ini telah diterjemah dalam pelbagai bahasa. Itulah antara tanda keberkatan dan penerimaan kitab ini. 

Di Nusantara, kitab Bidayah al- Hidayah ini telah diterima dengan baik sebagai baahan bacaan umum dan khusus, sama ada di masjid-masjid, surau serta pusat-pusat pengajian. Ia menjadi bahan yang dipelajari oleh setiap pelajar yang ingin memulakan jalan menuntut ilmu. Keistimewaan kitab ini adalah, ia menjadi panduan atau boleh disebut sebagai manual harian bagi seorang Muslim sama ada berkaitan amalan ketaatan (rohani dan jasmani), menjauhi kemaksiatan dan perhubungan sesama insan. Ketiga-tiga perkara ini ialah tunggak utama kepada seorang Muslim.

Prophet Yusuf Series 3 ~ Ummu Ammar Amir, Ris Melati Shamsuddin

(SEM & S/S) RM12.00 > RM10.60

Merupakan siri yang ketiga kepada Prophet Adventures Series terbitan Telaga Biru Sdn Bhd. Buku ini merupakan kesinambungan daripada Prophet Yusuf Series 1 & 2 yang mengisahkan nasib Nabi Yusuf setelah ditinggalkan oleh adik-beradiknya didalam perigi buta. Kemudian Nabi Yusuf ditemui kalifah dagang dan membesar menjadi pemuda yang sangat kacak. Akibat satu peristiwa baginda dipenjarakan. 

Turutan cerita ini dikisahkan dengan begitu menariki sekali melalui gambaran yang berwarna-warni bagi memudahkan pemahaman pembaca. Pengajaran yang diterapkan dalam penceritaan ini juga mampu mendidik jiwa kanak-kanak agar mencintai Al-Quran dan Sunnah.

Friday, August 4, 2017

Bahru Al-Madzi: Syarah Mukhtashar Shahih At-Tirmidzi (Juzuk 1) ~ Penyusun : Muhammad Idris Al-Marbawi

(SEM & S/S) RM42.00 > RM37.00

Kitab "BAHRU AL-MADZI" ini adalah merupakan himpunan hadith-hadith yang isinya sangat komprehensif. Kitab ini mengandungi 22 juzu', iaitu:

01. Juzu '01 - Mengenai Thaharah.
02. Juzu' 02 - Mengenai Solat.
03. Juzu' 03 - Mengenai Solat.
04. Juzu' 04 - Mengenai Solat dan Zakat.
05. Juzu' 05 - Mengenai Puasa.
06. Juzu' 06 - Mengenai Haji.
07. Juzu' 07 - Mengenai 'Umrah dan Jenazah.
08. Juzu' 08 - Mengenai Nikah.
09. Juzu' 09 - Mengenai Thalaq dan Li'an.
10. Juzu' 10 - Mengenai Perburuan.
11. Juzu' 11 - Mengenai Qurban,Nazar,Sumpah,Perjalanan Nabi dan Kelebihan Berperang.
12. Juzu' 12 - Mengenai Perang Sabil,Pakaian,Makanan.
13. Juzu' 13 - Mengenai Minuman,Kebaktian dan Perhubungan Silaturrahim.
14. Juzu' 14 - Mengenai Ubat-Ubatan,Fara'id,Wasiat,Wala' dan Hibah dan Qadar.
15. Juzu' 15 - Huru-Hara.
16. Juzu' 16 - Mengenai Takbir Mimpi,Saksi dan Zuhud.
17. Juzu' 17 - Mengenai Sifat Qiamat.
18. Juzu' 18 - Mengenai Sifat Syurga, Sifat Neraka dan Iman.

Minhaj Al-Abidin Ila Jannah Rab Al-'Alamin ~ Hujjah Al-Islam Al-Ghazali Al-Thusi

(SEM & S/S) RM32.00 > RM28.20

Kitab ini adalah karangan Hujjah Al-Islam Al-Ghazali Al-Thusi yang diterjemahkan oleh Al-Syeikh Daud bin Abdullah Al-Fatani. Ia merupakan sebuah kitab yang sering digunakan di sekolah-sekolah pondok. Sebuah kitab tasawuf yang menjadi rujukan para ilmuan terdahulu. Bicara kitab ini merangkumi pelbagai perbahasan dan disertakan dengan nas daripada Al-Quran dan hadis

Asalnya kitab ini ditulis dalam Jawi. Bagi memberikan peluang kepada generasi sekarang untuk menikmati bicara ilmu yang dihidangkan di dalam kitab ini, ia telah dialihkan ke tulisan rumi tanpa mengubah struktur asal ayat dan perenggannya. Ini merupakan khazah yang amat berharga bagi mereka yang cintakan ilmu dan Islam.

Semoga dengan hadirnya terjemahan ulamak terkenal ini dapat memberikan kita setitis ilmu yang penuh dengan sejuta makna dalam mendapatkan keredaan Allah dan menambahkan keimanan kita kepada-Nya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...