Hubungi Kami

Hubungi Kami

Monday, December 18, 2017

High Score in PT3 Bahasa Arab ~ Dr. Ikbal Zahin Mohamed

(SEM & SS) RM14.80 > RM13.00

Buku ini diterbitkan untuk membantu murid agar cemerlang dalam peperiksaan PT3 khususnya subjek Bahasa Arab. Murid di dedahkan dengan latihan pada setiap bahagian kertas peperiksaan dan latihan disusun secara berperingkat dari senang kepada sukar. Hal ini penting sebagai persediaan yang rapi dan mantap bagi menghadapi peperiksaan yang sebenar. Persembahannya mesra remaja dan sangat menarik supaya proses ulang kaji lebih menyeronokkan. 

Buku ini juga disusun oleh guru yang berpengalaman dan terlibat dalam pembikinan buku teks sekolah. Justeru, buku ini mesti dimilki oleh setiap pelajar yang ingin meraih kecemerlangan dalam peperiksaan PT3.

Friday, December 15, 2017

Kerna Syurga Bukan Percuma ~ Najmi Fetih

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.00

“Takkan nak ngorat awek tengah-tengah jalan kot bro? ni set-set tudung labuh pun kau minat?” tanya Khai.
“Bukan Khai.. Ni haaa dua perempuan pakai khemah atas kepala ni rasa dah besar sangat nak tegur aku. Hahahaha.” Gelak Is kuat, diikuti Hanif.
“Eh kau cakap baik sikit eh? Siapa yang kau cakap pakai khemah atas kepala?” marah Solehah. Darahnya naik setelah diperli sedemikian rupa.
“Takkan sebab tu je kau nak buang masa bergaduh dengan dua budak tak matang ni Is? Hanif? Come on la.” Kata Khai sambal menepuk bahu kedua-dua kawannya itu.

Khairul Rafeeq. Ya, mungkin melihat pada barannya dia seakan bukan manusia. Tapi satu; baginya perempuan bukan untuk dikasari. Orang selalu mengambil alih kerja Tuhan. Lantas, Khai dihukum Neraka oleh manusia yang memandangnya dengan penuh hina.

Hidayah, kerja Tuhan. Kita hamba, wajib percaya. Mudahnya menghukum, padahal kita perut tak pernah kosong. Selalu memaki, lupa bahawa aib sendiri bergunung tinggi.

Manusia tak jahat, it is the dose that makes the poison. Pain – changes people.
“Kerana Syurga bukan percuma. Sebab tu kena usaha.” – Khai.

Thursday, December 14, 2017

Macam-macam Petua ~ Alaf21

(SEM & SS) RM15.00 > RM13.20

Buku ini mengandungi pelbagai petua merangkumi petua kecantikan, kesihatan, kebersihan dan penyimpanan makanan. Semua petua yang dirangkum di dalam buku ini menggunakan bahan-bahan semula jadi dan lebih selamat untuk digunakan. Petua-petua ini juga tidak menfokuskan hanya pada orang dewasa malah ada yang sesuai untuk bayi dan kanak-kanak.

KENAPA BUKU INI HARUS DIMILIKI:
- Sesuai untuk semua golongan pembaca.
- Mengandungi pelbagai ilmu petua yang boleh diamalkan untuk kesihatan dan kebersihan.
- Bagi yang suka amalan tradisional dan tidak suka menggunakan bahan-bahan campuran kimia boleh dapatkan buku untuk rujukan.
- Menggunakan bahan-bahan semulajadi.
- Sesuai juga untuk jimatkan kos perbelanjaan.

#Taubat ~ Muhammad Nabil Dhaif

(SEM & SS) RM22.00 > RM19.40

Memetik intipati yang dijelaskan di dalam Surah Al-'Asr itu, jelaskan menyatakan bahawa manusia ini sentiasa dalam keadaan yang rugi. Kecuali mereka yang dijelaskan kriterianya, iaitu beriman, mengerjakan amal soleh, saling menasihati dengan Kebenaran dan Kesabaran. Taubat merupakan salah satu amal soleh dan ibadat. Maka amat rugilah mereka yang melalaikan taubat mereka. Apatah lagi sekiranya ada dalam kalangan orang yang melanggar perintah Allah ini tidak sempat bertaubat dan maut terlebih dahulu menjemputnya.

Fiqh Sunnah Berdasarkan Mazhab Al-Imam Al-Syafie ~ Prof. Madya Dr. Basri Ibrahim Al-Hasani Al-Azhari

(SEM & SS) RM85.00 > RM74.80

FIQH SUNNAH, BERDASARKAN MAZHAB AL-IMAM AL-SYAFIE

• Keseluruhan tajuk yang dibahaskan (ibadah, muamalat, munakahat serta jinayah) berdasarkan pendapat dan hujah yang dikemukan oleh Imam al-Syafie beserta ulama yang mengikuti aliran ijtihadnya.

• Hujah dan dalil pula disertakan melalui al-Quran, hadis, ijmak ulama serta qias.
• Hadis yang menyokong pandangan ditakhrij agar diketahui darjat, martabat serta kedudukannya.

• Huraian isi diolah menggunakan bahasa melayu moden bagi membantu kefahama pembaca.

• Membantu para pendakwah, pensyarah serta golongan agamawan dalam memudahkan pembelajaran fiqh mazhab al-Syafie di Malaysia dalam semua bab.

Buku rujukan pertama yang mengumpulkan perbahasan tajuk keseluruhan berdasarkan mazhab al-Syafie yang lengkap dan merangkumi semua tajuk yang ada dalam fiqh mazhab al-Syafie itu sendiri.

Sepatu Hijrah ~ Mohd Akhirudin

(SEM & SS) RM24.00 > RM21.10

Sebuah buku yang mencatatkan mengenai sakaratul maut dan kematian yang setiap kita lalui. Semoga setiap titik perjalanan hidup yang dilalui dapat dijadikan bekalan.

Untuk bertemu Yang Esa. Kitalah yang merancang kematian. Indah atau tidak, pilihan di tangan kita. Berdoalah agar syurga Firdausi itu tempat terakhir kita untuk istirahat bertemu Rabbul Jalil.

Segelas 'Asir di Muara Nil ~ Ibnu Rijal

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.00

Buku Segelas ‘Asir di Muara Nil merupakan sebuah catatan perjalanan seorang penulis muda di bumi Mesir. Catatan perjalanan ini disampaikan kepada pembaca seolah-olah penulis sedang menulis di diarinya. Pembaca akan dibawa kembara bersama penulis menelusuri kota-kota lama dan baru di Mesir dan segala pahit manis perjalanan tersebut.

Bab-bab di dalam buku ini disusun plot demi plot, maka pembaca akan merasakan sebuah pengalaman kembara bersama sambil ditemani rakan kembara yang mengajak pembaca berfikir mengenai ibrah dari tempat-tempat yang dilawati, serta fakta-fakta sejarah yang berkaitan dengan tempat tersebut.

Laras bahasa yang digunakan adalah santai, namun isi kandungan yang dibincangkan sepanjang kembara adalah bersifat analitikal dan kritikal, sesuai bagi pembaca yang sukakan kelainan dalam bacaan atau kembara. Sebagai juga seorang penulis skrip tv, maka kaedah penulis dalam menggambarkan suasana dan tempat yang dilawati kepada pembaca amatlah berkesan. Emosi pembaca akan disentuh, pemikiran pembaca akan dicabar, dan perlahan-lahan pembaca sedang dibawa ke Mesir dan merasa sendiri akan bingitnya kota Kaherah, indahnya bumi Faiyyum, serta lazatnya ‘Asir Mesir.

Tuesday, December 12, 2017

Asas-asas Fiqah Untuk Orang Awam ~ Ahmad Sabiq Abdul Rahman

(SEM & SS) RM18.00 > RM15.80

Masyarakat sering bertanya, “Ustaz, apa hukum perbuatan ini?” Sewajarnya kita perlu bertanya, “Ustaz, apa hukum perbuatan ini dan kenapa hukumnya begitu?” Ilmu asas Fiqah ini adalah ilmu yang membicarakan ‘kenapa hukumnya menjadi begini dan begitu’. Disitulah sedikit sebanyak hikmah dan objektif syariat dapat diserlahkan serta keindahannya dapat dirasai.

Kita mengamalkan ilmu bukan sekadar ikut-ikutan sahaja, tetapi kita perlu tahu mengapa kita lakukan begini dan begitu. Selain mengetahui keaslian sumber agama, kita juga akan berasa puas untuk beribadah kepada Allah.

Semoga Allah memberi kefahaman agama kepada kita, ditambah kesungguhan untuk menuntut ilmu.

Bertemu Janji Allah ~ Nik Abdul Aziz Nik Mat

(SEM & SS) RM30.00 > RM26.40

Manusia di sisi Allah tidak diukur semata hanya kerana kejayaan mereka menguasai kehidupan dunia, tetepi kejayaan hakiki adalah sejauh mana mereka menyingkap keperluan hidup akhirat. Hitam putih kehidupan akhirat seseorang adalah dicorakkan sendiri oleh pegangan hidup semasa di dunia. Allah SWT telah mendatangkan para rasulNya bersama wahyu sebagai panduan untuk umat manusia.

Kegagalan mengikut apa yang telah diperintahkan Allah SWT akan menimpalah azab daripada-Nya. Keresahan di mashsyar tidaklah dapat dibayangkan, sehingga mata yang melihat akan terbelalak dengan azab itu. Meminta tolong pun tiada guna kerana orang lain juga menanggung azab yang sama. Kata Hasan al-Basri, pada hari itu semua muka manusia terpaksa memandang ke atas, kerana mereka tidak mahu memandang sesama manusia yang berwajah sedih, cemas dan resah disebabkan masing-masing di dalam kesusahan.

Buku ini mengajak pembaca menyelusuri jalan-jalan di mahsyar yang menyayat hati. Dengan mengikuti huraian tentang hari kiamat dan alam akhirat, Tok Guru cuba mendorong kita menjadi mukmin yang cintakan akhirat kerana di sanalah kesenangan abadi.

Thursday, December 7, 2017

Legasi Tombiruo ~ Ramlee Awang Murshid

(SEM & SS) RM30.00 > RM26.40

EJIM atau nama barunya Amaruddin telah lama meninggalkan dunia TOMBIRUO setelah mendirikan rumah tangga bertahun-tahun lamanya. Kini dia hidup bahagia bersama isteri tersayang Siti Nurhaliz dan anak tunggalnya Suriani. Bagaimana pun kebahagiaan yang dikecapi tercalar tatkala Semangat Hutan muncul semula dalam jelmaan bapanya, Pondulou. Bahkan menerusi mata fikirannya, Amaruddin sering melihat pembunuhan kejam. 

Amaruddin pun memutuskan untuk memburu pembunuh itu yang bermaharajalela di ibu kota Kuala Lumpur. Diana seorang peguam biasa dan Sarah seorang wartawan jenayah Sinar Harian telah bertemu dengan Amaruddin menerusi satu kejadian tragis. Mereka bersepakat bergabung tenaga untuk membanteras penjenayah yang tampil dengan imej TOMBIRUO namun diubahsuai mengikut cara moden. TOMBIRUO hutan batu ini rupa-rupanya bukan calang-calang pembunuh. Manusian bertopengkan wajah dewa itu sangat handal sehingga berupaya mengalahkan ketiga-tiga mereka ini. 

Siapa sebenarnya TOMBIRUO baru inn? Kenapa dia tega melakukan pembunuhan? Apa hubungannya dengan Amaruddin selaku mantan TOMBIRUO Hutan Keningau? Siapa sebenarnya pewaris legasi TOMBIRUO selanjutnya? Semua persoalan ini akan terjawab dalam karya mutakhir RAMLEE AWANG MURSHID dengan adegan-adegan saspens yang diadun kemas dengan nilai-nilai kekeluargaan, agama dan cinta.

Tuesday, December 5, 2017

Melakar Damai di Jiwa ~ Pahrol Mohd Juoi

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.00

Melakar Damai Di Jiwa diharapkan dapat memberi kedamaiannya tersendiri di akhir setiap bab di dalam buku ini. Seterusnya,menjadi pencetus di dalam diri pembaca untuk ke arah yang lebih baik daripada sebelumnya. Terdapat empat bab yang dikongsikan oleh penulis yang insya-Allah, mampu menghadiahkan rasa damai kepada jiwa pembaca. 

Bacalah dengan kehadiran hati yang paling lapang dengan niat untuk ke arah kebaikan. Bi iznillah, pembaca akan ketemu jawapan yang selama ini dicari oleh jiwa yang meronta dalam diam.

Belajar Bahasa Arab Untuk Ibadah ~ Prof Madya Dr. Hj. Mohammad Seman, Dr Mohd Puzhi Usop

(SEM & SS) RM29.00 > RM25.50

Bahasa Arab dengan seni dan pecahan ilmunya merupakan kunci kepada kefahaman yang tepat dan jitu dalam mentafsirkan dalil syarak seperti ayat al-Quran dan hadis Nabi g serta ilmu yang lain. Kebanyakkan penyelewengan dalam agama anatarnya berpunca daripada kesalahan dalam memahami bahasa yang mulia ini. 

Oleh itu, buku Belajar Bahasa arab untuk Ibadah ini disusun dengan tujuannya yang tersendiri, iaitu untuk membantu umat Islam memahami bahasa Arab khasnya dalam bacaan dan dalam ibadah seharian mereka seperti bacaan dalam ibadah solat, zikir, doa harian, ayat lazim dan lain-lain.

Inovasi Melalui Arduino ~ Prof. Madya Dr. Hafizah Husain, Ir. Dr. Nasahruddin Zainal, Ir. Dr. Rizauddin Ramli, Dr. Noorfazila Kamal, Dr. Iskandar Yahaya, Dr. Mohd Faisal Ibrahim

(SEM & SS) RM29.00 > RM25.50

Seiring dengan perkembangan ilmu sains dan teknologi pada era ini, pelbagai inovasi telah muncul bagi memudahkan kita menangani permasalahan di sekeliling. Namun begitu, pengetahuan tentang asas teknologi pintar perlu diketahui agar dapat dipratikkan dengan baik untuk kepentingan bersama. Oleh itu, hasil gabungan idea dan kesungguhan para penulis telah membawa para pembaca amnya dan para pelajar khususnya untuk lebih mengenali tentang pengaturcaraan Arduino IDE.

Pemburu Hartanah ~ Abe Nazz

(SEM & SS) RM30.00 > RM26.40

Himpunan kisah benar dan ilmu teknikal asas pelaburan hartanah binaan pemaju.

Pemburu Hartanah adalah satu daripada dua jilid Daimyo No Sakuhin. Daimyo itu bererti Raja Negeri pada zaman Perang Sengoku di Jepun. Daimyo berkuasa penuh bagaikan seorang raja dan mengenali setiap inci tanah jajahannya.

Abe Nazz melabelkan dirinya sebagai Daimyo Setia Eco Park. Beliau meminati hartanah di jajahan Barat dan Utara Greater Kuala Lumpur (GKL). Yang menariknya, selama 15 tahun melabur dalam bidang hartanah, kesemua 14 hartanah beliau ialah hartanah dalam pembinaan (under construction / undercons).

Ibu dan bapa Daimyo Eco Park ini kedua-duanya ialah bekas guru sekolah. Maka, di sinilah datangnya kemahiran beliau untuk mendidik dalam susun atur yang ringkas tetapi padat.

Beliau sedar untuk melangkah jauh dalam pelaburan undercons, beliau perlu mencari enam lagi Daimyo dari kawasan jajahan lain. Setelah berjaya mengumpulkan enam Daimyo, beliau mula mengumpulkan pelabur-pelabur undercons yang tegar.

Monday, December 4, 2017

Sifat 20: Suatu Pengenalan Asas ~ Ustaz Muhadir Hj. Joll

(SEM & SS) RM30.00 > RM26.40

Bicara Sifat 20 menghuraikan perkara-perkara asas dalam mengenal Allah SWT dan para rasul melalui pendekatan Sifat 20.
Ia disampaikan dengan bahasa moden, sederhana dan mudah difahami namun dalam masa yang sama mengekalkan isi dan kandungan seperti yang ada dalam kitab-kitab ilmu Tauhid dalam bahasa Arab atau tulisan Jawi.

KANDUNGAN
Bab 1: Umum
Pelajaran 1: Pengertian Ilmu Tauhid
Pelajaran Ke-2: Mabadi’ (Dasar-Dasar) Ilmu Tauhid
Pelajaran Ke-3: Fardhu Ain Paling Awal Ke Atas Setiap Mukallaf
Pelajaran Ke-4: Beriman Dengan Sifat-Sifat Allah Ta‘Ala
Pelajaran Ke-5: Ma‘Rifah
Pelajaran Ke-6: Hukum Dan Pembahagiannya
Pelajaran Ke-7: Pengertian Dan Perbezaan Antara Hukum Akal Dan Akal Hukum

Bab 2: Mengenal Istilah Dalam Ilmu Tauhid
Pelajaran 1: Zat Dan Sifat
Pelajaran Ke-2: Mengenal Makhluk
Pelajaran Ke-3: Tingkatan “Ada”/ Maujud Dan “Tiada”/ Ma‘Dum
Pelajaran Ke-4: Perbezaan Di Antara Ada (Wujudi) Dengan Sungguh (Tahaqquq)

Sunday, December 3, 2017

Tipudaya Amerika Dan Yahudi Secara Senyap ~ Muhammad Abdullah Suradi

(SEM & SS) RM20.00 > RM17.60

Mereka telah mengaburi pandangan penghuni dunia dengan tipudaya secara senyap yang telah mereka lakukan. Mereka telah membuat onar dan kejahatan demi agenda dan konspirasi tersembunyi yang mereka hajati. Mereka telah menyonsangkan fakta dan berita di media supaya mereka dianggap wira dan yang terbaik di dunia.

Mereka bernama yahudi. Tipudaya mereka telah diperingatkan oleh Yang Maha Tinggi di dalam wahyu dan sabda kekasih Ilahi. Mereka adalah musuh Muslim sejati sehingga hari akhir dunia. Mereka sentiasa akan melakukan tipudaya dan kejahatan pada Muslim dengan beraneka cara. Yahudi bukan saja ingin menguasai Palestin, tetapi ingin menguasai seluruh pelusuk jagatraya. Mereka ingin menguasai kepimpinan politik dunia, ekonomi dunia dan media dunia. Mereka menyusup ke dalam berbagai negara untuk menguasai system pentadbiran dengan organisasi rahsia yahudi, Freemason.

Yahudi cetuskan perang dunia pertama dan kedua? Abraham Lincoln dibunuh oleh Yahudi Rothschild? John F. Kennedy dibunuh oleh CIA? Raja Faisal dibunuh oleh CIA? Puteri Diana dibunuh oleh Mossad? Kapal Titanic karam oleh yahudi? WTC runtuh oleh Amerika dan Mossad? Suntikan vaksin tipudaya oleh Amerika? Bom di Bali oleh Mossad? MH360 dirampas oleh Mossad dan CIA? ISIS diasaskan oleh Amerika?

Saturday, December 2, 2017

Bukan Sekadar Home Schooling ~ Nurkhadijah Abdul Gani

(SEM & SS) RM29.00 > RM25.50

Konsep bersekolah di rumah atau homeschooling mula menjadi pilihan rakyat Malaysia sejak konsep ini mula bertapak di negara ini 20 tahun yang lalu. Ada ibu-ibu berkerjaya yang memilih untuk meninggalkan alam pekerjaan demi memberi sepenuh perhatian kepada anak-anak di rumah. Ketika bersama anak anak di rumah, akan bermulalah konsep homeschooling ini secara langsung dan tidak langsung kepada anak-anak.

Muzakkirat Syariah Tingkatan 1 ~ Ustaz Ismail Khalil

(SEM & SS) RM14.80 > RM13.00

Siri terjemahan KBD/KBT disusun untuk membantu pelajar-pelajar agar lebih mudah memahami dan menguasi subjek-subjek Kurikulum Bersepadu Dini dan Kurikulum Bersepadu Tahfiz. Hali ini kerana subjek-subjek tersebut sudah tentu memerlukan istilah-istilah penting dalam subjek untuk menguasainya. Justeru, diharapkan penerbitan buku ini memudahkan pelajar-pelajar membuat ulangkaji dengan lebih pantas dan berkesan.

Mata pelajaran yang terkandung dalam Kurikulum Bersepadu Dini (KBD) meliputi subjek Usulddin, al- syariah, Manhaj al-Ulum, al-Islamiyah, al-Luhgah al-Arabiah al-Mu’siarah. Manakala mata pelajaran yang terkandung dalam Kurikulum Bersepadu Tahfiz (KBT) meliputi subjek Hif al-Quran dan Maharat al-Quran.

Thursday, November 30, 2017

Hiatus ~ Budak Tomato, Amir Talhah

(SEM & SS) RM28.00 > RM24.60

Hidup ini perjalanan yang akhirnya bukan pada mati.

Buku ini baris-baris tulisan pada kamu, Tapi setiap baris-baris ini ibarat garis-garis luka torehan pada lengan dan peha aku.

Buku ini sekadar buku pada kamu. Tapi buku ini dipenuhi rahsia aku. Buku ini mungkin sekadar cerita menagih simpati pada hematmu. Tapi buku ini luahan jiwa gersang yang memerlukan cinta, pada aku.

Yang kamu pegang ini lebih daripada sebuah buku. Ini sebahagian daripada jiwa aku. Ini luka aku. Ini kecewa aku. Ini ubat penenang aku. Ini cinta aku. Ini air mata aku. Dan ini, realiti aku.

Ini mungkin, fiksyen kamu. Tapi bukan, pada aku.

Fail Rockefeller ~ Gary Allen

(SEM & SS) RM37.90 > RM33.40

Amerika Syarikat sememamgya memiliki sebuah keluarga yang luar biasa kekayaannya. kekayaan Biill Gates pun tidak akan tertanding dengan keluarga ini yang mampu menyara keturunannya selama beberapa generasi, keluarga itulah Rockefeller!

Gary Allen, penulis buku Rockefeller’s Files pernah berkata kekayaan dan kekuasaan mereka dapat menciptakan krisis kewangan global dalam waktu semalaman?

Jangan lupa, mungkin kali ini kita memahami ke manakah impian lain Rockefeller, Penaklukan Dunia dan New World Order.

Himpunan Kisah Pahlawan Islam ~ Sayyidah Nafisah

(SEM & SS) RM21.90 > RM19.30

Zaman perkembangan awal Islam menjadi saksi kepada kehandalan para pahlawan mempertahankan agama dan negara. Mereka sanggup bergadai nyawa, serta bermatian dalam berjihad menentang musuh kafir.

Perang Badar, Uhud, Yamamah dan peperangan lain membuktikan setiap Muslim ketika itu adalah pahlawan, tentera dan prajurit yang sedi melibas perang bila-bila masa.

Cita-cita mereka bukanlah ghanimah atau pangkat perang, tetapi semunya mengimpikan syahid yang mulia di sisi Allah SWT. Dalam buku ini disertakan hanya beberapa pahlawan sahaja daripada beribu syuhada lain.

Sejarah Gerakan Reformation Dunia ~ Muhammad Danial Ramli

(SEM & SS) RM35.90 > RM 31.60

'Reformation' yang berlaku pada abad ke-16 di Jerman bukan perubahan atau pembaharuan biasa, tetapi sebuah gerakan besaryang mengubah agama Kristian secara besar-besaran di Eropah Barat. Gerakan ini dilihat unik dalam sejarah peradaban manusia, lantaran motivasinya telah membawa kesedaran untuk menentang penyelewengan gereja Katolik oleh Protestan. Walaupun gerakan yang bermula di Jerman ini telah memperluas ajaran Protestan, masih ada penganut yang tegar mempertahan Gereja Katolik, sehingga timbul pula Counter Reformation yang menahan atau bertindak menentang sesuatu yang baru. 

Kesan daripada gerakan ini, lahir pelbagai sistem. Bahkan Kristian terpisah kepada beberapa tahap dengan beberapa fahaman berbeza. Beberapa negara turut terpisah haluan dan para pemerintah turut hilang kekuasaan. Apakah gerakan Reformation dan Counter Reformation? Mengapakah gerakan ini begitu besar peranannya sehingga disenaraikan sebagai peristiwa terpenting dalam sejarah dunia?

Siapakah golongan Protestan? Siapakah Martin Luther? Semu perkaitan dengan peristiwa yang berlaku di tengah-tengah Renaissance ini akan terjawab dalam buku ini.

Dajjal Di Segitiga Bermuda ~ Muhamad Isa Dawud

(SEM & SS) RM25.90 > RM22.80

Segala-galanya bermula ketika penulis bertemu seorang individu berketurunan Yahudi yang mengaku telah membunuh Cherep Spiridovich, seorang gabenor berketurunan Skandinavia. Pembunuhan itu terjadi kerana Cherep telah menulis 2 buah buku terkenal berjudul The Hidden Hand dan The Secret World Government. Kedua-dua buku ini mengaitkan Dajjal (Messiah bagi orang Yahudi) dengan Segitiga Bermuda dan Misteri Piring Terbang.

Sejak itu, Muhammad Isa Dawud menjalankan pelbagai kajian , temubual dan pergi ke lokasi tertentu bagi mendapatkan bahan dan mengesahkan fakta-fakta yang diperolehinya. Buku dengan tajuk asal Ihdzaru Al-Masih Ad-Dajjal Yaghzu Al-'Alam Min Mutsallats Barmuda ini menjadi terkenal di seluruh dunia dan telah diterjemah ke dalam beberapa bahasa.

Buku ini mengemukakan secara terperinci mengenai hubungan Dajjal dengan segitiga Bermuda dan Piring Terbang. Ia juga membongkar pelbagai strategi dan fitnah yang digunakan oleh Dajjal dan kuncu-kuncunya bagi menakluki dunia. Dajjal Muncul Dari Segitiga Bermuda bukan buku bacaan santai yang sekadar dibaca bagi mendapatkan pengetahuan am tentang Dajjal. Sebaliknya, buku ini harus dijadikan persediaan dalam menghadapi zaman-zaman kegelapan menjelang kemunculannya.

Semoga Allah terus memelihara semua Muslim agar kekal dalam hidayah dan tali iman sekaligus menyelamatkan kita daripada fitnah besar yang amat dahsyat ini.

Era Perubahan Eropah dari Zaman Gelap Renaissance: Kelahiran Semula ~ Muhammad Danial Ramli

(SEM & SS) RM36.90 > RM32.50

Kegemilangan Islam yang menyuluh Eropah Sekitar 600 Masihi itulah yang cuba di sorok oleh sejarah ukiran Barat. Telahan mereka, kemajuan yang di kecapi adalah bersendirian dan langsung tiada kaitan dengan Tamadun Islam.

Kerajaan Khalifah Islam: Kegemilangan Pemerintahan Abbasiyah dan Kemunculan Kerajaan Umaiyah di Andalus ~ Raffar Mat

(SEM & SS) RM35.90 > RM31.60

Selepas kegagalan kerajaan Umaiyah meneruskan kekhilafahannya, bani Abbasiyah bangkit sebagai kerajaan baru yang memimpin islam di tanah Arab dengan pelbagai pergelutan dan konflik. Bahkan tidak terhitung banyak pertumpahan darah bagi mempertahankan setiap kerajaan dan wilayah jajahan. Menariknya, sewaktu pemerintahan di Baghdad diambil alih oleh bani Abbasiyah (132-656H/750-1258M), berlangsung sebuah lagi kerajaan Islam bani Umaiyah yang gah berkembang di Sepanyol.

Sehingga beberapa abad itu, sejarah Islam telah memperlihat dua tamadun Islam ini bergerak seiringan. Namun, antara mereka tetap dicelahi dengan pertempuran lantaran ingin mengatasi satu sama lain. Lantas ketika itulah berlakunya peperangan saudara yang pertama di dunia.

Sejarah perkembangan Islam sendiri melihat deretan khalifah yang pelbagai sifatnya. Kebanyakannya tidak menjalankan amanah sebagai muslim sejati. Padahal kewibawaan dan bakat para khalifah sangat berperanan dalam meluaskan, menguatkan mahupun menjatuhkan sesuatu kerajaan itu.

Sejarah Islam juga terlalu luas untuk diterokai, sehinggakan ada juga sisi gelap yang langsung tidak diketahui. Tidak mustahil dalam buku ini terdapat banyaka catatan baru yang selama ini belum pernah dipelajari.

Thursday, November 23, 2017

Istiqamah ~ Hafizzuddin Afif

(SEM & SS) RM21.00 > RM18.50

Setiap manusia pasti melalui fasa fitrah kembali kepada Tuhan. Menangis memohon taubat dan berjanji untuk taat kepada perintah-Nya.

Namun dalam proses penghijrahan, kita akan diuji dengan ujian sebagai tiket untuk meraih syurga. Hanya mereka yang istiqamah yang layak mendapatkannya, dan mereka yang cepat berputus asa akan jatuh kembali ke lembah dosa.

Bagaimana ingin istiqamah dalam perubahan?
Jawapannya ada pada buku ini.

Jangan takut untuk menyahut seruan 'fastaqim' (segera istiqamah) kerana janji Allah benar.

Solat Mukmin VS Solat Muslim ~ Ustaz Muhammad Nasib Zawawi

(SEM & SS) RM18.00 > RM15.80

Buku SOLAT MUKMIN vs SOLAT MUSLIM dikarang oleh Ustaz Muhammad Nasib Zawawi bertitik tolak daripada keadaan semasa umat Islam di seluruh dunia terutamanya penderitaan umat Islam di Palestin, Syiria dan umat Islam Rohingya. Kenapa semua ini terjadi sedangkan akidah mereka sama dengan akidah kita. Sama-sama menyembah Allah. Adakah Allah tidak lagi menyayangi kita?

Berhenti menyalahkan Allah tetapi salahkan diri kita sendiri, umat Islam yang telah lama tidak menjaga hubungan kita dengan Allah SWT. Kita juga tidak bersungguh-sungguh mengabdikan diri kita kepada-Nya dan telah banyak pula larangan Allah yang kita kerjakan.

Melalui solatlah kita dapat memperbaiki hubungan rasmi kita dengan Allah SWT. Kita tingkatkan solat kita daripada solat Muslim kepada solat orang Mukmin. Daripada solat yang hanya mementingkan kuantiti kepada kualiti. Solat yang mengharapkan upah semata-mata kepada solat yang memberikan ketaatan dan cinta. Moga dengannya Allah pasti membantu kita umat Islam seluruh dunia untuk kemuliaan di dunia dan kesejahteraan di akhirat. Insya-Allah.

Tuesday, November 21, 2017

Nasihat Buat Diri ~ Habib Ali Zaenal Abidin

(SEM & SS) RM10.00 > RM8.80

Buku kedua Habib Ali Zaenal Abidin yang mengumpulkan 40 nasihat. Kesinambungan judul bestseller Nasihat Buat Hati.

Friday, November 17, 2017

Muslim Sunni: Memahami Isu Agama Melalui Manhaj Sederhana ~ Dr. Mohammad Nidzam Abd. Kadir

(SEM & SS) RM12.00 > RM10.60

Tulisan ini adalah tentang Ahli Sunah wal Jamaah atau juga dikenali sebagai Sunni. Sesungguhnya umat Islam terbahagi kepada pelbagai kumpulan dan puak. Antara kumpulan uang mempunyai kaitan dengan dasar agama ialah Ahli Sunah wal Jamaah atau Sunni. Maka, disebut Muslim Sunni. Hali ini bermaksud kita ialah Muslim yang mengikut manhaj Ahli Sunah wal Jamaah. Banyak golongan mendakwa bahawa kumpulan mereka adalah Ahli Sunah wal Jamah. Bagi masyarakat awam, kemungkinan wujud kekeliruan dalam memahami istilah ini. 

Justeru itu, tulisan ini berhasrat ingin membicarakan Ahli Sunah wal Jamaah kepada masyarakat awam agar kita dapat memahaminya dengan baik.

Masalah Remaja Autisme ~ Fariza Md Sham, Manisah Mohd Ali, Zuliza Mohd Kusrin, Siti Nurlina Muhammad, Rosmawati Mohd Rasit, Salmihah Che Mud

(SEM & SS) RM12.00 > RM10.60

Autisme adalah sesuatu yang perlu diberi perhatian oleh masyarakat. Kajian membuktikan bahawa dewasa ini berlaku peningkatan jumlah anak yang dilahirkan mengalami autisme. Anak- anak ialah insan istimewa yang dikurniakan oleh Allah SWT kepada ibu bapanya. Namun sejak kebelakangan ini, isu yang menjadi persoalan dalam kalangan ibu bapa dan guru adalah berkenaan perihal seksualiti yang di alami oleh anak autisme, terutamanya apabila mereka melangkah ke usia remaja.

Thursday, November 16, 2017

Bila Abah Sakit ~ Dr Hayati Yasmin

(SEM & SS) RM20.00 > RM17.60

19 Mei 2011

1. Losartan potassium (cozaar) 100 mg OD
2. Folic acid 10 mg OD
3. Prazosin (minipres) 5 mg TDS
4. Amlodipine 10 mg OD
5. Vit B Co II OD
6. Ca Carbonate III TDS (1 tablet 500 mg)
7. Ferrous fumarate II OD (1 tablet 200 mg)
8. Minoxidil (loniten) 2.5 mg OD
9. Methyldopa 250 mg TdS
10. Enalapril (invoril) 20 mg BD

Ini bukan senarai ubat pesakit yang aku tengok di jabatan kecemasan. Senarai ubat abah yang aku simpan di iPad2. Untuk peringatan agar aku tahu jenis ubat yang abah ambil. Kini ianya menjadi memori. Pemilik senarai ubat ini sudah tiada. Dan aku sentiasa merinduinya. Cuma boleh menatap kenangan. Yang tinggal pada senarai ubat.

Suri Rumah Profesional: Jutawan Di Rumah ~ Hajah Siti Nadzrah Sheh Omar

(SEM & SS) RM37.00 > RM32.60

Buku ini nukilan Hjh. Siti Nadzrah Sheh Omar, Mom No. 1 di Malaysia. Beliau telah menulis buku BESTSELLER “Membina Keluarga Profazz” dan “Membina Keluarga Profazz 2”.

Hjh. Siti Nadzrah Sheh Omar atau lebih dikenali sebagai Ummi Profazz telah berjaya mendidik 5 orang anak lelaki menjadi Huffaz Al-Quran dan pada masa yang sama mereka bekerjaya dalam pelbagai bidang profesional seperti peguam, doktor, pengurus syarikat dan jurulatih motivasi.

Fokus dalam buku ini ialah pendedahan pengalaman, tip dan strategi untuk melahirkan ibu suri rumah yang hebat, ibu bekerjaya di rumah yang mantap, pilihan kerjaya dari rumah yang tepat, bagaimana mengurus kewangan dan masa dengan cekap sehingga akhirnya terhasil lebih ramai Suri Rumah Profesional : Jutawan Di Rumah.

Monday, November 13, 2017

Never Give Up! Allah Kan Ada ~ Ustaz Hanafiah Abd. Malek

(SEM & SS) RM28.00 > RM24.60

Hidup ini ibarat roda yang berputar. Kadang berada di atas kadang berada di bawah. Hidup ini juga seperti laut. Adakalanya tenang, dan adakalanya bergelombang di hantam badai.

Itulah kehidupan. ..

Ujian dan musibah? Setiap orang akan lalui semua itu, sesuai dengan kadar kemampuannya. Itu janji Allah. Jangan pernah sekalipun berkeluh kesah dan berasa seperti dibebani. Jangan membiasakan diri selalu berfikiran negatif, kerana jika kita terus menerus dirundung rasa khuatir, maka sampai bilapun kita tidak akan boleh meraih apa yang kita mahukan. Yang ada hanyalah kegelisahan yang akan mendampingi kita, sedangkan kita perlu ingat bahawa kegelisahan itu adalah milik mereka yang selalu berputus asa. Dan Allah sangat tidak menyukai orang-orang yang cepat give-up.

Buku Never Give-up! Allah kan Ada ini banyak memberikan motivasi dan semangat dalam diri kita untuk tidak cepat berputus asa walau begitu banyak ujian dan dugaan menimpa kita. Kerana ketika ujian datang ‘mendera’, akan selalu ada hikmahnya, hadapi dengan ikhlas dan sabar. Kesabaran akan memberikan ketenangan jiwa dan kekuatan hati. Dan Allah SWT akan sentiasa bersama orang-orang yang sabar. Never Give-up! Bangkitlah.

Jangan putus asa hanya kerana Manusia. Jangan menyerah hanya kerana urusan dunia.
Ingat, ada Allah. Dia Maha Segalanya

Matla' Al-Badrain: Panduan Sempurna Ibadah Seorang Muslim Jilid 1,2,3 ~ Susunan oleh Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan

(SEM & SS) RM100 > RM88.00

Ketebalan:
Jilid 1 – 368 halaman
Jilid 2 – 328 halaman
Jilid 3 – 440 halaman

Matla’ al-Badrain merupakan kitab fiqh yang terkenal di Tanah Melayu. Walaupun usia kitab ini sudah menjangkau lebih daripada 130 tahun, namun isi kandungannya tetap relevan untuk dijadikan rujukan utama generasi kini dalam beribadah. Naskhah ini telah disusun semula dalam tiga jilid dan dikemaskini oleh Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan untuk memudahkan lagi pemahaman pembaca terhadap istilah-istilah yang digunakan.


Riyadhus Solihin: Taman Orang-orang Soleh ~ Imam Al-Nawawi

(SEM & SS) RM95.00 > RM83.60

Riyadus Solihin adalah sebuah kitab yang menghimpunkan hadis-hadis daripada Kutubus Sittah iaitu enam kitab hadis yang paling utama dalam Islam. Kitab ini telah dijadikan pegangan selama ratusan tahun bagi para ulama dan penuntut ilmu kerana kedudukan ilmiah yang dimiliki oleh pengarang sendiri dan pemahamannya yang tinggi terhadap sunnah Rasulullah.

Isi kandungannya meliputi bimbingan yang dapat membina jiwa dan kekuatan untuk menghiasi kehidupan dengan amal kebaikan. Selain itu, naskhah ini menyentuh keperluan setiap aspek peribadi seorang Muslim dan hubungan dalam masyarakat. Tidak dinafikan kitab ini menjadi panduan dalam persediaan kita menuju Akhirat yang kekal abadi.

Antara kandungan menarik:
- Menguruskan masalah hati dan kekotoran jiwa.
- Motivasi dan dorongan untuk melakukan amal ibadah.
- Menjaga hubungan manusia dalam kehidupan bermasyarakat.
- Aspek moral dan adab dari mulai bangun tidur sampai kembali tidur.
- Perbahasan hukum-hukum syarak terutamanya dalam Mazhab Syafie.

Friday, November 10, 2017

Fiqh Al-Hijrah ~ Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri

(SEM & SS) RM12.00 > RM10.60

Buku Fiqh al-Hijrah dikemukakan kepada khalayak dan umat Islam bersempena dengan sambutan Maal Hijrah bagi memahami dan mengambil pengajaran serta iktibar daripada peristiwa Hijrah Baginda. Sekalipun ia bersifat kecil tetapi dirasakan telah memadai berdasarkan pengajaran dan iktibar yang dikemukakan. Ia bermula dengan mukaddimah hijrah Rasul hingga sampainya Baginda ke kota suci Madinah al-Munawwarah.

Thursday, November 9, 2017

Biografi Agung Fathi Yakan: Idealog Dakwah Dari Lubnan ~ Mohd Rumaizuddin Ghazali

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.00

Fathi Yakan (1933- 2009) adalah seorang tokoh gerakan Islam di Lubnan. Beliau telah menghasilkan lebih dari 40 buah buku yang meliputi dakwah dan sifat-sifat pendakwah yang berjaya serta isu-isu semasa umat Islam. Pemikiran dakwah amat baik dikaji dan diambil sebagai satu pengajaran dan pengalaman yang amat berharga kepada generasi kini dan juga organisasi yang berteraskan dakwah. Buku ini mengkaji beberapa aspek pemikiran Fathi Yakan terutama mengenai ciri-ciri pendakwah dan gerakan Islam serta kupasannya dalam membina keperibadian para pendakwah yang berjaya di samping memaparkan latar belakang Fathi sebagai seorang pendakwah dan ahli politik. 

Perjuangan dakwahnya mengalami pasang surut dalam masyarakat Lubnan yang pelbagai ideologi dan kumpulan. Kedudukan masyarakat Islam dan bukan Islam di Lubnan adalah sama rr banyak, 50:50%. Keadaan ini menyebabkan kerja-kerja dakwah dan gerakan Islam di Lubnan perlu mengambil kira segala aspek agar Islam dan dakwah terus subur. Oleh itu, pendekatan dan pemikirannya dalam menghadapi situasi kepelbagaian ini menarik untuk dikaji dalam konteks dakwah kita di Malaysia. Beliau sentiasa menyarankan agar aspek kepelbagaian dan realiti masyarakat diambil sebagai faktor utama dalam melaksanakan aktiviti dakwah.

Kapsul Iman: Satu Ubat Seribu Rawat ~ Ustaz Mohd Fadli Yusof

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.00

Pernah suatu ketika, seorang pesakit datang kepada seorang arif, Sofyan r.m. Pesakit itu bertanya kepadanya, “Ya Sofyan, aku ini menderita penyakit jauh daripada Allah Taala. Tolong beri aku ubat penyembuhnya, ya Sofyan.”

Sofyan r.m, ulama yang arif itu lalu berkata kepadanya, “Ya saudaraku, hendaklah kau mengambil beberapa buah akar KEIKHLASAN, daun-daunan KESABARAN, dan perahan KERENDAHAN HATI. Letakkan semua dalam wadah KETAKWAAN, lalu tuangkan ke dalam cairan RASA TAKUT, kemudian adun dengan api KESEDIHAN.

Saringlah dengan saringan KEWASPADAAN dan kemudian ambil ramuan itu dengan tangan KEJUJURAN, lalu minumlah dari gelas ISTIGHFAR yang telah dicampurkan dengan air KESOLEHAN.

Sesudah itu jauhkanlah dirimu daripada RAKUS dan SERAKAH, insya-Allah, dengan izin Allah Taala, engkau akan SEMBUH daripada penyakitmu itu.”

PENULIS
Lahir pada 4 April 1967 di Lumut, Perak. Mendapat pendidikan di Qismu Dakwah Wal Qiadah Kuala Lumpur. Beliau berpengalaman berdakwah di Asia Tenggara dan Jepun. Beliau juga menyumbang kepakaran sebagai konsultan untuk program di beberapa agensi kerajaan dan swasta serta menjadi pembimbing umrah bersama Nexus Holidays Sdn. Bhd.

X-Plorasi Surah Al-Nisa' ~ Muhammad Luqman Makhtar

(SEM & S/S) RM12.00 > RM10.60

X-Plorasi Surah Al-Nisa’ adalah sebuah buku permainan asah minda kreatif siri ke 6. Kali ini penulis bertemakan surah untuk perempuan (Al-Nisa’). Lain rasanya menyebut surah perempuan. Rasa terus hendak mengetahui apa yang ada pada surah ini. Walhal, sebelum ini seperti tidak ada apa-apa sahaja apabila disebut surah al-nisa’. Ya, al- nisa’ maksudnya perempuan. Memang begitu sepatutnya, jika al- Quran difahami, pada nama surah pun 1001 pelajaran boleh di kutip.

Antara yang termuat di dalam buku ini ialah: Dikenali sejak Zaman nabi, Di sebalik Nama Al-Nisa’, Apa Ada dalam Surah Perempuan?, Surah untuk Lelaki, Patutlah al-Nisa Selepas Ali ‘Imran, Lapan Ayat Istimewa, Rasulullah Menangis, Surah Kesukaan Ibn Mas’ud dan Kandungan Surah Perempuan.

Amalan Penghapus Dosa ~ Imam Ibn Al-Dayba'

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.00

Harapan tertinggi seorang Muslim adalah meninggalkan dunia ini dengan senyuman yang terukir di wajah. Puas selepas mempersembahkan yang terbaik sepanjang hidupnya. Hari kematian menjadi saat yang paling dinanti-nantikan. Kedatangan malaikat maut akan disambut dengan gembira. Roh keluar ibarat seseorang yang hendak bercuti selepas penat bekerja. Buku ini menghimpukan ayat-ayat al-Quran, hadis-hadis, kalam ulama serta syair-syair berkenaan amalan menghapuskan dosa. 

Kami melihat kitab ini amat wajar diterjemahkan sebagai pendorong kepada kita, umat manusia yang sering terpalit dengan dosa. Boleh dikatakan setiap hari kita melakukan dosa. Sama ada dosa dengan Allah atau yang bersangkutan dengan manusia. Tambahan pula, teknologi dan media yang tidak terbatas membuatkan umat masa kini lebih mudah terdedah kepada dosa.

Paradigma Baharu Guru Pendidikan Jasmani & Sains Sukan (Edisi Pertama) ~ Junaidy Mohamad Hashim

(SEM & SS) RM29.90 > RM26.30

Penulis menerapkan teori konstruktivisme sebagai asas penulisan bagi mengenal pasti paradigma baharu yang perlu di miliki oleh setiap bakal guru serta guru Pendidikan Jasmani dan Sains Sukan. Model standard Guru Malaysia (2009) yang dibentuk berdasarkan Falsafah Pendidikan Guru (1982) dijadikan sebagai panduan dalam penulisan bagi menjelaskan profesionalisme keguruan bakal guru serta guru Pendidikan Jasmani dan Sains Sukan. 

Penulis mengupas mengenai saranan untuk meningkatkan tahap kesediaan, kesedaran dan profesionalisme bakal guru dan guru. Terdapat juga kajian-kajian berasaskan ukur lilit WHR, Amalan 7 Persepsi Corbin & Lindsey (1978) dan Bateri Ujian Prudential Fitnessgram®.

Raikan Cinta ~ Roza Roslan, Muhd Kamil Ibrahim

(SEM & SS) RM15.00 > RM13.20

Selamat Pengantin Baharu: RAIKAN CINTA – Pesanan Buat Semua merupakan anekdot pemikiran yang dicatatkan penulis tentang urusan perkahwinan, menantu, mentua, anak dan kaum keluarga melalui satu detik penting kehidupan manusia.

Ia berupa panduan dan pesanan-pesanan yang boleh dimanfaatkan khalayak. Salah satunya, bagaimana mengatur majlis perkahwinan yang patuh syariah.

Amat sesuai untuk bacaan bakal pengantin dan bakal mentua. Malah, sesuai dijadikan cenderamata untuk jemputan yang hadir pada majlis perkahwinan.
-----
Dengarlah pesanan ini duhai anak …

Jika hati sudah dimiliki, segera khabarkan kepada mama dan ayah. Biar keluarga berurusan dengan keluarga. Usah berkawan berlama-lama.

Dia Bukan Malaikat ~ Muhd Iqbal Samsudin

(SEM & S/S) RM15.00 > RM13.20

“The world is a book and those who do not travel read only one page.” (St. Augustine)

SINOPSIS:
Buku DIA BUKAN MALAIKAT, garapan oleh penulis Muhd Iqbal Samsudin. Beliau telah memilih genre cerpen untuk buku PURIS kali ini.

"Di sana, saya ditempatkan dengan seorang Melayu. Dia nampak selekeh sangat. Muka comot penuh dengan tampok hitam-hitam, gigi kuning pekat, rambut kusut masai, kasar bersikat tepi dan berkuku panjang. Tapi ada satu sahaja yang saya hairan, dia sungguh wangi. Bau wanginya semacam dengan minyak atar yang selalu ustaz-ustaz guna untuk ke masjid. Saya jadi pelik. Tersangat pelik ... .”

Geng Masjid ~ Hisham AR

(SEM & S/S) RM21.00 > RM18.50

Musuh utama kita adalah kejahilan, Maka jihad kita adalah keluar daripada kepompong kejahilan ini dengan menuntut ilmu dan rajin hadir ke majlis ilmu.

Seronok Belajar Scratch 2.0 ~ Hafizah Husain

(SEM & SS) RM15.00 > RM13.20

Kemahiran menulis aturcara memerlukan kemahiran komputasi, berfikir secara logik dan kemahiran untuk mencari penyelesaian kepada masalah. Scratch tidak hanya terhad kepada kanak-kanak. Para remaja boleh menggunakan Scratch untuk menghasilkan atur cara yang lebih kompleks. Ia juga boleh digunakan untuk berantara muka dengan papan pembangunan beasaskan mikropengawal.

Marugoto: Japanese Language And Culture Starter A1 Coursebook For Communicative Language Competences (Malaysia Edition) ~ Telaga Biru

(SEM & SS) RM41.00 > RM36.00

MARUGOTO - Starter (A1) terdiri daripada dua buku: Katsudou (buku teks untuk aktiviti bahasa komunikatif) dan Rikai (Coursebook untuk kompetensi bahasa komunikatif). Di Katsudoo tujuannya adalah untuk membangunkan kemampuan berkomunikasi praktikal melalui mendengar pelbagai bahasa Jepun dan melalui amalan bercakap. Di Rikai, anda dapat secara sistematik mempelajari sistem bahasa yang diperlukan untuk komunikasi. 

Kedua-dua Katsudoo dan Rikai boleh menjadi bahan pengajaran utama, dan topik yang sama. Dengan belajar menggunakan kedua-duanya, anda boleh memperoleh keupayaan keseluruhan dalam bahasa Jepun.

Marugoto: Japanese Language And Culture Starter A1 Coursebook For Communicative Language Activities (Malaysia Edition) ~ Telaga Biru

(SEM & SS) RM41.00 > RM36.00

MARUGOTO - Starter (A1) terdiri daripada dua buku: Katsudou (buku teks untuk aktiviti bahasa komunikatif) dan Rikai (Coursebook untuk kompetensi bahasa komunikatif). Di Katsudoo tujuannya adalah untuk membangunkan kemampuan berkomunikasi praktikal melalui mendengar pelbagai bahasa Jepun dan melalui amalan bercakap. Di Rikai, anda dapat secara sistematik mempelajari sistem bahasa yang diperlukan untuk komunikasi.

Kedua-dua Katsudoo dan Rikai boleh menjadi bahan pengajaran utama, dan topik yang sama. Dengan belajar menggunakan kedua-duanya, anda boleh memperoleh keupayaan keseluruhan dalam bahasa Jepun.

Thursday, October 26, 2017

Rumah Yang Berkat Membawa Rahmat ~ Ustaz Mohd Hariri, Ustaz Mohd Zarifi, Ustaz Mohd Ihsan

(SEM & S/S) RM21.00 > RM18.50

Kebanyakan buku yang berada di pasaran fokusnya adalah tentang dekorasi dalaman dan luaran rumah. Namun, buku ini menyajikan kelainan apabila memberikan panduan tentang reka bentuk kehidupan berpandukan tentang reka bentuk kehidupan berpandukan suluhan agama. sebuah karya yang unik hasil tulisan tiga orang adik beradik yang berjiwa besar. Buat pemburu kebahagiaan, saya sudah memilikinya, anda bagaimana?

Dunia Bukan Syurga ~ Dr. Abd Basit Abd Rahman

(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90

Selagi kita masih hidup jangan bermimpi untuk bahagia. Kerana Ujian pasti menimpa. Jadi Redha dan sabarlah, itu yang bawa kita ke SYURGA.

Penerbitan buku DUNIA BUKAN SYURGA adalah salah satu langkah dalam menyampaikan dakwah kepada masyarakat umum di luar.

Buku ini mengambil inspirasi dan terjemahan daripada kitab “Safaqat Rabihah”. Ia berkisarkan mengenai keuntungan-keuntungan terbesar yang bakal diperolehi manusia melalui amalan-amalan mereka. Antara isu-isu menarik yang dikupas adalah;

1. Keajaiban Solat Subuh.
2. Bahaya mata yang melihat.
3. Sabar Kunci Kebahagian
4. Hebatnya Vitamin Al-Quran
5. Titiskan Air Mata Kerana Allah
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...