Hubungi Kami

Hubungi Kami

Monday, August 21, 2017

Promosi Aidil Adha, Diskaun 20%


Assalammualaikum & Salam Sejahtera,

Kami di Booksville Ent. sedang mengadakan Promosi DISKAUN 20% untuk 25 judul buku sempena Aidil Adha yang bakal menjelma.

Moga ilmu dari buku-buku ini menjadi ilmu bermanfaat buat semua dan juga sesiapa sahaja amnya.
Semua buku adalah BARU dan tiada 2nd hand.
Promosi dari 21/8/2017 - 4/9/2017
Belian/pertanyaan boleh whatsapp ke nombor yang disertakan di poster.

Buku PROMOSI DISKAUN 20%.
1. Tafsir Al-Azhar juzuk 1,2,3 (PTS): RM90 > RM72
2. Selembut Hati Rasulullah (PTS): RM15 > RM12
3. Sejarah Umat Islam (PTS): RM35 > RM28
4. Tiket Hati Daripada Tuhan (PTS): RM19.50 > RM15.60
5. Fatwa Kontemporari Jilid 1 (PTS): RM28 > RM22.40
6. Umat Mukhtar: The Lion Of The Libyan Desert (PTS): RM30 > RM24
7. Syarah Safiyah An-Naja (SC) (Galeri Ilmu): RM45 > RM36
8. Inspirasi Haji (Galeri Ilmu): RM40 > RM32
9. Ensiklopedia Solat A-Z (Galeri Ilmu): RM60 > RM48
10. You Are The Best (Edisi Jimat) (Galeri Ilmu): RM35 > RM28
11. Jejak Sahabat: Kisah Agung 31 Sahabat Pembuka Mesir (Galeri Ilmu): RM33 > RM26.40
12. Halal & Haram Dalam Islam (Pustaka Cahaya Kasturi): RM70 > RM56
13. Ahasin Al-Kalim (jilid 1/2/3) (Pustaka Cahaya Kasturi): RM60 > RM48
14. Kitab Al-Taudhih (Pustaka Cahaya Kasturi): RM70 > RM56
15. Al-Kafi Syarah Hadis 40 (Pustaka Cahaya Kasturi): RM70 > RM56
16. Kenali Rasul Kita (Telaga Biru): RM89 > RM71.20
17. Pesan Hati Buat Hati (Telaga Biru): RM39 > RM31.20
18. Hadis Qudsi (Telaga Biru): RM45 > RM36
19. Strategi Jihad Bisnes (Telaga Biru): RM49 > RM39.20
20. Dosa-dosa Besar: Terjemahan Kitab Al-Kabair (Telaga Biru): RM33 > RM26.40
21. Bahru Al-Madzi: Juzuk 6 (Al-hidayah): RM40 > RM32
22. Mustika Hadis-hadis Al-Qudsi Sahih: Jilid 1: RM45 > RM36
23. Pengalama Guru Terbaik (Al-hidayah): RM40 > RM32
24. 3 Kertas 3 Krayon 3 Pensel Warna (Mustread): RM45 > RM36
25. Perubatan Al-Quran Rawatan Kanser (Mustread): RM50 > RM40

Thursday, August 17, 2017

Bila Allah Menduga Kita ~ Syed Alwi Alatas

(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90

Pernahkan anda menghadapi masalah dalam hidup?
Sudah tentu pernah, bukan? Tidak ada seorang pun yang terkecuali daripada menghadapi masalah dalam hidupnya. Adakah sesiapa di antara kita yang sepanjang hidupnya tidak pernah menghadapi masalah?

Adakah anda pernah menghadapi ujian yang sangat sukar dalam hidup anda? Mengapa ujian serta masalah yang sukar mesti menimpa kehidupan kita? Bagaimana caranya untuk kita tetap bertahan dalam menghadapi situasi seperti itu?

Kita sering mengeluh dan marah apabila ada kejadian menyakitkan yang menimpa diri kita. Betapa kita enggan menerima dugaan yang datang, sedang nikmat yang ada jauh lebih banyak. Secara sedar atau tidak, kita sering berprasangka buruk terhadap Allah s.w.t. kerana kesukaran yang kita alami. Namun, adakah sikap ini memberi kebaikan kepada kita dan membuat keadaan kita menjadi lebih baik?

Maka, bukanlah masalah yang menjadi persoalan tetapi sikap kita dalam menghadapinya. Buku Bila Allah Menduga Kita menjelaskan secara terperinci apakah jalan penyelesaian yang diberikan oleh Islam terhadap masalah hidup kita. Ada banak pelajaran yang akan membuatkan kita bahagia dan membantu kita meraih keuntungan dalam kehidupan ini.

Bahru Al-Madzi Juzuk 6 ~ Al-hidayah

(SEM & S/S) RM40.00 > RM35.20

Syarah Mukhtashar Shahih At-Tirmidzi
Bahagian Haji

Bahru Al-Madzi Juzuk 5 ~ Al-hidayah

(SEM & S/S) RM42.00 > RM37.00

Syarah Mukhtashar Shahih At-Tirmidzi
Bahagian Puasa & I'tikaf

Bahru Al-Madzi Juzuk 4 ~ Al-Hidayah

(SEM & S/S) RM42.00 > RM37.00

Syarah Mukhtashar Shahih At-Tirmidzi
Bahagian Solat & Zakat

Bahru Al-Madzi Juzuk 3 ~ Al-hidayah

(SEM & S/S) RM42.00 > RM37.00

Syarah Mukhtashar Shahih At-Tirmidzi
Bahagian Solat

Bahru Al-Madzi Juzuk 2 ~ Al-hidayah

 (SEM & S/S) RM39.00 > RM34.30

Syarah Mukhtashar Shahih At-Tirmidzi
Bahagian Solat

Friday, August 11, 2017

Tak Perlu Sempurna ~ Nasrullah Amran

(SEM & S/S) RM17.00 > RM15.00

Tak perlu sempurna...kerana dalam kita cuba nak berubah, pasti kita tak lari daripada buat silap.

Thursday, August 10, 2017

Al-Adab Al-Mufrad dan Terjemahan Himpunan Hadis Mengenai Adab ~ Al-Imam Al-Bukhari

(SEM & S/S) RM22.00 > RM19.40

AL-ADAB AL-MUFRAD (Jilid Kedua) menghimpunkan hadits-hadits Rasulullah dan atsar para Sahabat berkenaan adab dan akhlak Islam yang mesti ada pada setiap umat Islam.

Fiqh Hadis: Sahih Itu Sunnah, Daif Itu Bidaah ~ Umar Muhammad Noor

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Dalam buku ini, anda akan didedahkan kepada satu hakikat yang hanya disedari oleh pengkaji ilmi hadis – menilai status hadis dan memahami kandungannya menuntut ketelitian yang tinggi. Selain ketelitian, seorang pengkaji harus memiliki kesabaran. Perbincangan ilmu ini tidak semudah “Hadis ini sahih, justeru hukumnya sunat”, atau “Hadis ini palsu, justeru hukumnya haram”, dan yang seumpamanya. \

Anda akan melihat bahawa terkadang sebuah hadis yang menyebutkan sesuatu hukum dinilai lemah, namun hukum perbuatan yang berkenaan sunat. Ataupun sebaliknya, hadis yang berkenaan sahih namun hukum yang terkandung di dalamnya tidak boleh di amalkan. Justeru, pengkaji hadis tidak boleh terburu-buru merumuskan sesuatu kesimpulan sebelum menyemak pelbagai aspek yang berkaitan.

Jalan Menuju Petunjuk ~ Imam Al-Ghazali

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Bidayah al-Hidayah adalah sebuah karya yang tidak asing lagi dalam dunia Islam. Ia telah menjadi bahan rujukan utama dalam kalangan umat Islam tanpa dibatasi sempadan negara dan perbezaan bangsa. Bahkan, kitab ini telah diterjemah dalam pelbagai bahasa. Itulah antara tanda keberkatan dan penerimaan kitab ini. 

Di Nusantara, kitab Bidayah al- Hidayah ini telah diterima dengan baik sebagai baahan bacaan umum dan khusus, sama ada di masjid-masjid, surau serta pusat-pusat pengajian. Ia menjadi bahan yang dipelajari oleh setiap pelajar yang ingin memulakan jalan menuntut ilmu. Keistimewaan kitab ini adalah, ia menjadi panduan atau boleh disebut sebagai manual harian bagi seorang Muslim sama ada berkaitan amalan ketaatan (rohani dan jasmani), menjauhi kemaksiatan dan perhubungan sesama insan. Ketiga-tiga perkara ini ialah tunggak utama kepada seorang Muslim.

Prophet Yusuf Series 3 ~ Ummu Ammar Amir, Ris Melati Shamsuddin

(SEM & S/S) RM12.00 > RM10.60

Merupakan siri yang ketiga kepada Prophet Adventures Series terbitan Telaga Biru Sdn Bhd. Buku ini merupakan kesinambungan daripada Prophet Yusuf Series 1 & 2 yang mengisahkan nasib Nabi Yusuf setelah ditinggalkan oleh adik-beradiknya didalam perigi buta. Kemudian Nabi Yusuf ditemui kalifah dagang dan membesar menjadi pemuda yang sangat kacak. Akibat satu peristiwa baginda dipenjarakan. 

Turutan cerita ini dikisahkan dengan begitu menariki sekali melalui gambaran yang berwarna-warni bagi memudahkan pemahaman pembaca. Pengajaran yang diterapkan dalam penceritaan ini juga mampu mendidik jiwa kanak-kanak agar mencintai Al-Quran dan Sunnah.

Friday, August 4, 2017

Bahru Al-Madzi: Syarah Mukhtashar Shahih At-Tirmidzi (Juzuk 1) ~ Penyusun : Muhammad Idris Al-Marbawi

(SEM & S/S) RM42.00 > RM37.00

Kitab "BAHRU AL-MADZI" ini adalah merupakan himpunan hadith-hadith yang isinya sangat komprehensif. Kitab ini mengandungi 22 juzu', iaitu:

01. Juzu '01 - Mengenai Thaharah.
02. Juzu' 02 - Mengenai Solat.
03. Juzu' 03 - Mengenai Solat.
04. Juzu' 04 - Mengenai Solat dan Zakat.
05. Juzu' 05 - Mengenai Puasa.
06. Juzu' 06 - Mengenai Haji.
07. Juzu' 07 - Mengenai 'Umrah dan Jenazah.
08. Juzu' 08 - Mengenai Nikah.
09. Juzu' 09 - Mengenai Thalaq dan Li'an.
10. Juzu' 10 - Mengenai Perburuan.
11. Juzu' 11 - Mengenai Qurban,Nazar,Sumpah,Perjalanan Nabi dan Kelebihan Berperang.
12. Juzu' 12 - Mengenai Perang Sabil,Pakaian,Makanan.
13. Juzu' 13 - Mengenai Minuman,Kebaktian dan Perhubungan Silaturrahim.
14. Juzu' 14 - Mengenai Ubat-Ubatan,Fara'id,Wasiat,Wala' dan Hibah dan Qadar.
15. Juzu' 15 - Huru-Hara.
16. Juzu' 16 - Mengenai Takbir Mimpi,Saksi dan Zuhud.
17. Juzu' 17 - Mengenai Sifat Qiamat.
18. Juzu' 18 - Mengenai Sifat Syurga, Sifat Neraka dan Iman.

Minhaj Al-Abidin Ila Jannah Rab Al-'Alamin ~ Hujjah Al-Islam Al-Ghazali Al-Thusi

(SEM & S/S) RM32.00 > RM28.20

Kitab ini adalah karangan Hujjah Al-Islam Al-Ghazali Al-Thusi yang diterjemahkan oleh Al-Syeikh Daud bin Abdullah Al-Fatani. Ia merupakan sebuah kitab yang sering digunakan di sekolah-sekolah pondok. Sebuah kitab tasawuf yang menjadi rujukan para ilmuan terdahulu. Bicara kitab ini merangkumi pelbagai perbahasan dan disertakan dengan nas daripada Al-Quran dan hadis

Asalnya kitab ini ditulis dalam Jawi. Bagi memberikan peluang kepada generasi sekarang untuk menikmati bicara ilmu yang dihidangkan di dalam kitab ini, ia telah dialihkan ke tulisan rumi tanpa mengubah struktur asal ayat dan perenggannya. Ini merupakan khazah yang amat berharga bagi mereka yang cintakan ilmu dan Islam.

Semoga dengan hadirnya terjemahan ulamak terkenal ini dapat memberikan kita setitis ilmu yang penuh dengan sejuta makna dalam mendapatkan keredaan Allah dan menambahkan keimanan kita kepada-Nya.

Tuhfah Ar-Raghibin: Mahkota Orang Yang Gemar Menuntut Ilmu ~ Al-Hidayah

(SEM & S/S) RM9.00 > RM7.90

Wahai para pembaca yang beriman! Wajib ke atas kita memeliharakan iman kita daripada segala perkara yang membinasakanya kerana barang siapa yang binasa imannya, jadilah ia kafir dan binasalah sekalian amal yang telah dikerjakannya dan jadilah ia isi neraka, kekal di dalamnya selama-lamanya.

Wahai para pembaca yang beriman! Wajib ke atas kita beri'tiqad dengan iqtiqad Ahli Al-Sunnah wa Al-Jama'ah kerana ia adalah jalan Nabi Allah dan sahabatnya dan segala mereka yang mengikut akan mereka itu dan yang mengikut akan yang mengikut mereka itu hingga hari kiamat. Dan wajib atas kita menjauhi sekalian rtiqad bid'ah yang sesat seperti i'tiqad segala kaum yang tujuh puluh dua yang tersebut bilangan mereka itu di dalam hadith Nabi Sallallahu 'alaihi wasallam:
"Bahawasanya adalah kaum Bani Israil bercerai-cerai mereka itu kemudian daripada Nabi Musa tujuh puluh tiga kaum, sekaliannya di dalam neraka melainkan satu kaum jua yang masuk syurga; (dan lagi bercerai-cerai mereka itu kemudian daripada Nabi Isa tujuh puluh dua kaum, sekaliannya di dalam neraka melainkan suatu kaum jua yang masuk syurga; (dan bercerai-cerai umatku kemudian daripada aku tujuh puluh tiga kaum, sekaliannya isi neraka melainkan suatu kaum jua masuk syurga, (maka) sembah segala sahabat: "Siapa yang suatu kaum itu, ya Rasulullah?" (Maka) sabda Rasulullah Sallallahu alaihi wasollam: "laitu yang aku di dalamnya dan segala sahabatku", (yakni iaitu jalanku yang betel dan jalan segala sahabatku (yakni iaitu jalanku yang betul dan jalan segala sahabatku iaitulah jalan ahli Al-Sunnah wa Al-Jamaah."

Mustika Hadis-hadis Al-Qudsi Sahih: Jilid 2 ~ Isomuddin Bin Sayyid Abdul Robbuni As-Soobaathi

(SEM & S/S) RM60.00 > RM52.80

Sesungguhnya buku ini ialah terjemahan dari kitab anal yang berbahasa Arab, susunan Isomuddin bin Sayyid Abdul Robbuni AS-Soobaathi yang bertajuk "Sahib aI-Ahaadis al-Qudsiah" terbitan Darul Hadis Kaherah, Mesir, iaitu Himpunan Hadis-Hadis Qudsi yang sahih. Sesungguhnya hadis al-Qudsi ialah hadis yang diriwayatkan Rasulullah SAW daripada Allah SWT; ada pun ibarat dan lafaz hadis ini terpulanglah kepada Rasulullah SAW untuk? mengucapkannya. Tiada perbezaan atau pencanggahan antara hadis al-Qudsi dengan hadis an-Nabawi melainkan isnad, di mana hadis al-Qudsi isnadnya kepada Allah SWT

Hadis al-Qudsi tidak berperanan untuk memperjelasl?an huhum-hakam fekah dan tidak juga untuk menerangkan syariat-syariat ta'abbudiah, seperti hadis an-Nabawi, namun is tertumpu arah pembinaan dan pembentukan jiwa insani yang lurus. Hadis-hadis Qudsi berperanan mentarbiah jiwa insan agar mencapai maksud-maksud syariat dan rabbaniah.

Mustika Hadis-hadis Al-Qudsi Sahih: Jilid 1 ~ Isomuddin Bin Sayyid Abdul Robbuni As-Soobaathi

(SEM & S/S) RM45.00 > RM39.60

Sesungguhnya buku ini ialah terjemahan dari kitab anal yang berbahasa Arab, susunan Isomuddin bin Sayyid Abdul Robbuni AS-Soobaathi yang bertajuk "Sahib aI-Ahaadis al-Qudsiah" terbitan Darul Hadis Kaherah, Mesir, iaitu Himpunan Hadis-Hadis Qudsi yang sahih. Sesungguhnya hadis al-Qudsi ialah hadis yang diriwayatkan Rasulullah SAW daripada Allah SWT; ada pun ibarat dan lafaz hadis ini terpulanglah kepada Rasulullah SAW untuk? mengucapkannya. Tiada perbezaan atau pencanggahan antara hadis al-Qudsi dengan hadis an-Nabawi melainkan isnad, di mana hadis al-Qudsi isnadnya kepada Allah SWT.

Hadis al-Qudsi tidak berperanan untuk memperjelasl?an huhum-hakam fekah dan tidak juga untuk menerangkan syariat-syariat ta'abbudiah, seperti hadis an-Nabawi, namun is tertumpu arah pembinaan dan pembentukan jiwa insani yang lurus. Hadis-hadis Qudsi berperanan mentarbiah jiwa insan agar mencapai maksud-maksud syariat dan rabbaniah.

Thursday, August 3, 2017

Bidadari Bermata Jeli ~ Hana Ilhami

(SEM & S/S) RM27.00 > RM23.80

Di The Stanley’s Suite Hotel, Tamara merupakan gadis kelahiran Bosnia yang dipelihara oleh orang Malaysia dan dijadikan anak angkat. Penampilannya ayu mengalahkan gadis Melayu, berbaju kurung, bertudung persis ustazah. Tapi pabila terlanggar eksekutif housekeeper yang garang dan cerewet itu, terkeluar habis loghat Negeri Sembilannya.

“Oh, mak kau kopalo jendol!”

“Hey, you! Stop right there!” Pertemuan dengan Daniel Haidar berlaku pabila secara tak sengaja dia terlanggar jejaka itu. Kerana terlalu takut, Tamara terus melarikan diri tanpa menoleh pun. Punyalah selama ini dia berhati-hati dan mengelak daripada terserempak dengan salah seorang anak CEO The Stanley’s Suite Hotel itu.

“Does dejavu really happen?”

“Well, according to research, about two thirds of us experience at least one dejavu in our lifetime.” Pertemuan dengan Tamara bagaikan dejavu bagi Daniel Haidar. Terasa Tamara begitu dekat di hati. Sudahlah langgar sampai berterabur fail, stafnya itu melarikan diri pula. Kanta lekap berwarna kelabu yang melekat pada fail, menjadi permulaan episod antara Daniel dan pemilik kanta lekap itu.

Tuesday, August 1, 2017

Cikgu Bukan Ultraman ~ Mohd Zamri Husaini

(SEM & S/S) RM23.90 > RM21.00

Mendidik anak - anak abad ke 21 merupakan cabaran besar buat para guru hari ini. Cara dan pendekatan yang digunakan mungkin sedikit sebanyak berbeza dengan pendekatan terdahulu. Alvin Toffler, seorang pemikir dan futuris barat pernah menyatakan di dalam buku Rethinking The Future, bahawa " Buta huruf di abad 21 bukan hanya dialami oleh orang - orang yang tidak tahu membaca dan menulis sahaja, tetapi mereka yang tidak mahu belajar, berhenti belajar dan mengulang kembali belajar ( learn, unlearn, relearn ) ."

Super Duper Studi: Studi Sampai Jadi ~ Farhaan Rahmat, Fadzli Jusoh

(SEM & S/S) RM18.00 > RM15.80

Susahlah , orang lain tak apa sebab dia dah pandai dari dulu ....

Saya sekolah biasa saja , belajar pun biasa-biasa saja ....

Cikgu memang pernah kata yang saya ada masalah .....

Saya dah buat macam-macam , ikut petua , tip , ceramah , semua macam tu saja . Hari ini okey , esok jadi balik perangai lama . Jadi malas ....

Saya ditakdirkan memang tak pandai .....

Memang saya tak boleh rasanya... entahlah , ada orang kata saya ni memang dah tak boleh dan tak pandai belajar.....

Monday, July 31, 2017

Lapan Tahun Itu ~ Fizziany

(SEM & S/S) RM23.00 > RM20.20

Lapan tahun dulu mereka sama-sama muda...
sama-sama melarikan diri daripada masalah hidup.
Adelia lari dari rumah setelah ibunya meninggal dunia dan ayah tirinya mahu menebus dia sebagai bayaran hutang dengan along.

Rizman lari dari kampus kerana mahu lepas daripada kongkongan ayahnya yang mahu dia menjadi seorang doktor.
Di rumah sewa ala-ala ‘Lodging Mak Minah’ mereka bertemu;
di bengkel basuh kereta mereka sama-sama bekerja; dan di bawah bahang matahari Kuala Lumpur perasaan mereka membara.
TAPI
takdir telah menulis along itu dapat mencari Adelia, ayah Rizman berjaya mencari Rizman, lalu mereka terpaksa berpisah tanpa sebarang pesan tanpa sepatah kata hilang tanpa alamat yang tertinggal hanyalah luka.

Lapan tahun kemudian
takdir menemukan mereka kembali,
Adelia sebagai mangsa kemalangan
Rizman sebagai doktor yang merawatnya.
Tapi dapatkah mereka sama-sama menjahit luka perpisahan dulu?

Dewi ~ Rodier, Ika Madera, Fatihah Pauzihal, Noor Suraya, Aylanins, Kamalia, Ijazati Habib

(SEM & S/S) RM40.00 > RM35.20

Dewi ~ Novella 7 Penulis.

1. Assalamualaikum Amna ~ RodieR
2. Bloomsbury ~ Ika Madera
3. Cepu Kayu buat Latifah ~ Fatihah Pauzihal
4. Cukuplah Sekali, Dillah ~ Noor Suraya
5. Jika Kutulis di Sini ~ Aylanins
6. Kulit ~ Kamalia
7. Semerah Daun Maple ~ Ijazati Habib

Takdir Untuk Aku ~ Rehan Makhtar

(SEM & S/S) RM26.00 > RM22.90

Kerana yang beriman itu, wajib percaya akan takdir dan ketentuan.

UJIAN itu hadir dalam pelbagai rupa dan pada Ziyad, ianya hadir dalam bentuk manusia. Teratai Nur menggoncang seluruh tenangnya. Sikap buaya darat itu terhenti angkara ego yang terpenjara bila Teratai Nur menolak. Sangkanya, ini pertemuan pertama mereka biarpun dia yakin, mereka ada sejarah bersama.

“Sejauh mana kisah kita, Nur? Sampaikan Nur lari dari saya? Sejauh mana saya pernah heret Nur dulu? Sampai ke bilik ke?” - Ahmad Ziyad

“Tak… Kita memang tak ada apa-apa. Saya tak pernah kenal awak dan awak juga sama…” - Teratai Nur

Sepintar mana Teratai Nur menafi, kenyataan tak mudah dibohongi. Dialah orang itu. Yang pernah dimaki oleh lelaki segak berunifom putih dulu.

“Aku benci kau dulu sebab kau sampah masyarakat tapi kenapa hari ini kau muncul jadi orang berbeza sedangkan kau adalah yang serupa?” - Ahmad Ziyad

“Maaf kalau saya betulkan kata-kata awak, Encik Ziyad. Saya ni bekas. Bekas!” - Teratai Nur

Monday, July 24, 2017

Don't Be Sad ~ Thebingkisanhati

(SEM & S/S) RM18.00 > RM15.80

Kalau dalam ujian ada butang delete, sudah pasti ramai dalam kalangan kita akan pilih button itu. Kerana dalam hidup ini, tiada manusia yang ingin menjalani hidup dalam keadaan duka dan derita. Hidup dalam keresahan hati dan jiwa kerana khuatir memikirkan ujian dunia.

Tetapi sayangnya dalam hidup ini, kita tiada pilihan untuk mendelete ujian tersebut. Kita suka atau tidak, kita mahu atau tidak kita tiada pilihan. Kita harus jalaninya juga. Kita harus melaluinya juga. Walau seberat apa pun ujian tersebut, ingatlah satu perkara bahawa
DIA selalu ada.

"Wahai hati, kuatlah seperti selalu
Walau terkadang kau rasa tak mampu"

Tafsir Al-Azhar Juzuk 3 ~ HAMKA

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

1. Pengantar Juzuk 3
2. Surah Al-Baqarah
- Mengorbankan harta benda
- Ayat Kursi
- Tidak ada paksaan dalam agama
- Satu contoh dari thagut
- Mengorbankan harta
- Hikmah
- Riba (I)
- Riba (II)
- Surat-surat perjanjian
3. Pendahuluan
4. Surah Ali 'Imran
- Ayat muhkam dan mutasyabih
- Hakikat Islam
- Taqiyah
- Cintakan Allah
- Keturunan-keturunan mulia
- Permohonan Zakaria
- Maryam melahirkan Al-Masih
- Kaum Isa tidak mahu percaya
- Mubahalah
- Surat Rasulullah kepada Heracluis
- Harga janji dan sumpah
- Seorang Rasul tidaklah curang
- Ikrar Nabi-nabi

Friday, July 21, 2017

Ratib, Wirid & Hizib Termasyhur (Edisi Poket) ~ Ustaz Muhadir Haji Joll

(SEM & S/S) RM5.00 > RM4.40

RATIB, WIRID & HIZIB TERMASYHUR menghimpunkan amalan-amalan yang disusun khas untuk dibaca setiap kali selepas solat fardhu. Setiap amalan adalah bersumberkan daripada al-Quran, hadits dan amalan ulama sejak dahulu.

Amalan yang bersanad dan istimewanya, pembaca boleh mendapatkan ijazah daripada penulis.

At-Tibyan: Panduan Berinteraksi Dengan Al-Quran ~ Ustaz Mohd Hazri Hashim Al-Bindany

(SEM & S/S) RM18.00 > RM15.80

Al-Quran merupakan Kitab Allah yang wajib diimani dan dipercayai. Kelebihan dan keistimewaan al-Quran dirakam kemas dalam banyak hadits. Manakala pembaca dan penghafal al-Quran pula diangkat darjat dan dikurniakan pahala yang banyak. Justeru, Kitab suci ini mesti dimuliakan dan dihormati oleh setiap yang berinteraksi dengannya. Buku ini menjelaskan beberapa adab berinteraksi dengan al-Quran dan sifat-sifat penghafal dan murid al-Quran. Antara lainnya:
  • Keutamaan pembaca dan penghafalnya
  • Keutamaan Qiraat dan ahli Qiraat
  • Keharusan memuliakan Ahli al-Quran
  • Adab untuk pengajar, pelajar, dan huffaz al-Quran
  • Adab membaca al-Quran
  • Adab khatam al-Quran
  • Anjuran membaca ayat dan surah pada waktu serta keadaan tertentu
  • Adab menulis dan memuliakan mashaf

Tuesday, July 18, 2017

Ke Arah Keperibadian Unggul: Pembudayaan Kerja Cemerlang ~ Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri

(SEM & S/S) RM12.00 > RM10.60

Kejayaan sesebuah organisasi bermula dari diri individu di dalamnya. Kesedaran untuk membentuk budaya kerja organisasi yang tersusun dan sistematik penting bagi menangkis segala perancangan jahat musuh. Penyusunan budaya kerja yang cemerlang ini harus dilakukan secara menyeluruh meliputi segala aspek duniawi dan ukhrawi.

Justeru itu, SKIP perlu disemai di dalam diri setiap ahli organisasi agar misi untuk membawa organisasi ke arah kecemerlangan akan dapat direalisasikan dengan baik.

Sunday, July 9, 2017

Elak ICU Kewangan ~ Hajah Rohani Datuk Hj Mohd Shahir

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Apakah maksud kekayaan yang sebenar? Berapa banyak wang yang kita perlukan untuk bahagia? Kenapa kita sentiasa merasa tidak cukup?

Kebiasaannya, berapa banyak pun wang yang kita miliki, pasti kita masih belum puas dengan apa yang kita ada. Itu yang menyebabkan selalu terjadi, setiap kali gaji kita hanya dapat memegangnya sekejap. Duit gaji akan diagihkan untuk membayar hutang dan pada hujung bulan kita kembali menghitung hari untuk menerima gaji semula. Jangan biarkan rutin ini berterusan!

Buku ini membantu kita menguruskan wang dengan bijak dan merancang kewangan untuk mengelakkan pokai hujung bulan. Sesuai untuk rujukan mereka yang baru memulakan kerjaya dan peringatan bagi golongan yang telah berusia.

Keajaiban Bahasa Al-Quran ~ Mohamad Zulkifli Abd Rahman

(SEM & S/S) RM10.00 > RM8.80

Buku ini menampilkan beberapa keajaiban bahasa al-Quran buat pembaca dalam bahasa Melayu agar dapat turut sama menikmati sebahagian kehalusan dan keindahan bentuk serta susunan perkataan wahyu Ilahi ini. Ia amat perlu dibaca oleh semua pencinta al-Quran dalam proses untuk mentaddabbur, yang sangat dituntut ke atas setiap yang bergelar Muslim. 

Mudah-mudahan buku ini dapat membantu agar al-Quran bukan sekadar dibaca, malah dapat difahami, dihayati dan diamalkan dalam kehidupan.


Sekalipun Benar Dia Pendosa ~ Muhammad Luqman Makhtar

(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60

Menerusi 37 coretan dengan lebih 300 cuitan buku Sekalipun Benar Dia Pendosa pasti mendidik jiwa pembaca. Betapa empat anggota utama manusia; iaitu mata, mulut, telinga dan hati boleh menghantar tuannya ke syurga atau terhumban ke neraka. 

Tidak kurang juga buku ini akan menjentik minda pembaca sehingga dapat dan membetulkan yang biasanya salah dan membiasakan yang betul.


Syarah Hadis 40 Imam Ibn Al-'Aththar: Murid Kanan Imam Al-Nawawi ~ Mohd Solleh bin Abdul Razak

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Istimewanya Syarah Hadis 40 ini adalah kerana ia dihuraikan oleh murid kanan Imam al-Nawawi sendiri, iaitu Imam Ibn Al-‘Aththar. Beliau menyebut bahawa Imam al-Nawawi pernah berazam untuk mensyarahkan Hadis 40 yang dihimpun oleh beliau, namun belum sempat hajatnya tercapai, ajal menjemput beliau. Maka Imam Ibn al-‘Aththar meneruskan azam gurunya dengan mensyarahkannya berdasarkan ilmu-ilmu yang beliau pelajari daripada Imam al-Nawawi. 

Imam Ibn al-‘Aththar berusaha menukilkan sebanyak mungkin kata-kata Imam al-Nawawi dalam syarahannya. Sudah tentu ia menjadi lebih istimewa kerana hurainnya lebih dekat dengan jiwa penulis asal.


Maaf Cakap 3 ~ Norden Mohamed

(SEM & S/S) RM33.00 > RM29.00

Buku ini adalah kritikan penulis terhadap kesilapan berfikir masyarakat tentang sesuatu isu yang menular sama ada dalam media sosial mahupun kehidupan harian. Bacaan yang santai namun meliputi pelbagai aspek seperti motivasi, politik, sosial, bisnes, dunia akhbar dan sumber manusia. Disampaikan secara berlapik namun menusuk ke dalam jiwa.

Di antara topik yang dikupas:
  • Maafkanlah untuk kesekian kali
  • Pintas tidak semestinya pantas
  • Menjadi otai yang berbisa
  • Beza fikiran tua dan minda muda
  • Apabila pemimpin lembab dan lembik
  • Cerita sedih umat akhir zaman
  • Telefon dan kita, siapa lebih pintar?
  • Dari sekolah menengah Mr. Google
  • Pabila bulan melingkari Kaabah
  • Badut-badut di sekeliling kita

Wednesday, July 5, 2017

Touch Your Heart ~ Hafizzuddin Afif

(SEM & S/S) RM18.00 > RM15.80

Wahai jiwa-jiwa remaja yang dahagakan kasih sayang Allah, tiada siapa yang dapat mengubah diri melainkan diri sendiri.

Kita berhak memilih perjalanan kita untuk menuju ke akhirat.

Hanya dua jalan sahaja dan tiada di pertengahan, sama ada syurga atau neraka.

Mana satu pilihan kita?

Cikgu Kampung ~ Shahidan Shuib

(SEM & S/S) RM21.00 > RM18.50

"Tulisan yang ditulis dengan cermat tentang kehidupan seorang guru. Catatan pengalaman bersama murid yang menarik dan memberi inspirasi kepada pembaca. Kisah sebegini perlu dibaca oleh semua golongan masyarakat. Kisah yang selama ini hanya guru sejati yang megalaminya, kini dikongsikan untuk semua. Dan benarlah seperti kata penulis, seorang guru banyak belajar daripada muridnya sendiri," - Cikgu Fadli Salleh, penulis buku Cikgu Kelas Sebelah.

" Buku ini mungkin tidak setinggi maqam La Tahzan, namun insyaAllah ia boleh merawat hati kita yang kesepian. Sepi, daripada sebarang perjuangan...Buku ini mugkin tidak setebal dan sepadat Laskar Pelangi Andrea Hirata. Namun, jika ia dibaca saat hati terluka, insya-Allah, muncul satu kekuatan baru... Buku ini mungkin tidak semewah Chicken Soup for Soul, yang bersiaran beri motivasi ke suluruh dunia, namun bagi sebuah dunia kecil murid-murid di sekolah dan perkampungan hulu, buku inilah segalanya."

40 Hadis Tentang Alam Barzakh ~ Zulkarnain Dollah

(SEM & S/S) RM12.00 > RM10.60

Buku ini menghimpunkan 40 buah hadis yang menceritakan tentang alam barzakh, kepastian, serta kewujudannya sebagaimana yang dijelaskan oleh Rasulullah SAW melalui hadis-hadis baginda.

Monday, June 19, 2017

Ustaz, Apa Hukumnya... ~ Dr. Farid Ravi Abdullah

(SEM & S/S) RM18.00 > RM15.80

Agama adalah kefahaman, setiap orang Islam wajib mengetahui apa yang boleh dan apa yang tidak boleh dalam agama. Maksudnya dalam Islam ada halal ada haram, ada sunat dan harus, dan ada makruh. Untuk mengetahui semua itu, seorang Muslim wajib menuntut ilmu supaya dia tahu apa yang dia buat,

Buku ini adalah hasil daripada himpunan soal jawab agama yang saya tulis dalam pelbagai media cetak. Kesemua soalan dan jawapan yang dimuatkan di dalam buku ini adalah asal daripada soalan orang ramai yang ada kemusykilan agama. Saya menjawab dengan merujuk pada Mazhab al-Syafie dan mazhab-mazhab muktabar yang lain, juga saya merujuk pada kitab-kitab fikah, tafsir, hadis, dan lain-lain yang berkaitan.

Antara Kandungan:
Quran
1) Hukum Membaca Al-Fatihah Dengan Satu Nafas
2) Hadiahkan Al-Fatihah Kepada Arwah
3) Membaca Al-Quran Dengan Tertib
4) Haram Dedah Aurat Baca Al-Quran
5) Harus Melagukan Bacaan Al-Quran
6) Ulamak Haruskan Baca Al-Quran Untuk Si Mati
7) Al-Quran Dipelajari Dengan Hadis
8) Hadis Tidak Boleh Menolak Al-Quran
9) Al-Quran Bukan Untuk Kepentingan Peribadi
10) Ayat-Ayat Kauniyyat Bukti Kehebatan Allah

Solat
1) Azan Apabila Tiba Waktunya
2) Solat Taubat Hanya Sunat
3) Wanita Lebih Utama Solat di Rumah
4) Sujud Lama Tidak Batalkan Solat
5) Solat Sempurna Cegah Keburukan
6) Solat dalam Kenderaan
7) Khutbah Jangan Menghentam
8) Menangis dalam Solat
9) Bacaan Qunut dalam Solat Subuh Bukan Amalan Bidaah
10) Solat Sunat Taubat
11) Kusyuk Tingkatkan Kualiti Solat

Syurga Pak Hang! ~ Ustaz Abdullah Khairi

(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60

Himpunan topik masa kini berkaitan ibadah yang diolah dengan gaya penulisan yang mudah difahami. Setiap topik bersandarkan sumber daripada al-Quran, hadis dan pandangan-pandangan mazhab. Setiap satu topik juga disertakan dengan kata-kata 'direct' daripada Ustaz Abdullah Khairi berserta nasihat-nasihat penting daripada beliau.

Antara Kandungan:
Beribadat Gaya Nabi
Berselawat kepada Nabi
Solat Jenazah Ghaib
Doa Senjata Mukmin
Beribadah dengan Ilmu
Melazimkan Diri ke Masjid
Khusyuk dengan Berwuduk
Berdoa Ketika Wuduk
Solat Ketika Musafir
Menjauhi Kesesatan Dunia
Memilih Pasangan Hidup
Cari Akhirat, Dunia Jangan Dilupa
Perkahwinan Selepas Perceraian
Meredai Kemampuan Suami

Friday, June 16, 2017

Aku Tanpa Allah? Nothing! ~ @nashihatku

(SEM & S/S) RM29.00 > RM25.50

Karena cinta-Mu, aku bisa tetap menghirup udara, merasakan oksigen.
Karena cinta-Mu, mata ini tetap berkedip sesuai ritme yang Engkau atur.
Karena cinta-Mu, telinga ini senantiasa rindu mendengar lantunan ayat-ayat suci-Mu.
Ya Allah ...
aku hanya ingin melangkahkan kaki untuk menuju ridha-Mu.

Apakah Allah memperhatikan kita saat ini? Pasti.
Apakah Allah Mahatahu persoalan yang sedang kita hadapi? Pasti.
Apakah Allah tahu persis semua jalan keluar persoalan yang sedang kita hadapi? Tahu. Bahkan, Allah Mahatahu.
Setiap persoalan pasti ada jalan keluar. Kadang kita sendiri yang buru-buru mengaku lelah untuk menghadapi masalah.
Kita merasa putus asa dari mendapat rahmat Allah.

Buku ini bukan tentang cinta. Buku ini tentang bagaimana agar kamu, iya kamu, dan tentu kita semua, lebih mesra dengan Allah.
Mengapa harus lebih mesra?
Karena tanpa cinta-Nya, sungguh kita bukanlah apa-apa...


Al-Farabi: Filsuf Ulung Islam ~ Dr. Adibah Abdul Rahim, Abdul Rauf Badaruddin

(SEM & S/S) RM15.00 > RM13.20

AL-FARABI (257H/870M – 339H/950M) boleh dianggap sebagai filsuf Islam pertama yang mengemukakan sistem falsafah tersendiri yang holistik. Beliau digelar sebagai al-Mu’allim al – Tsani, iaitu Guru Kedua dalam ilmu logik dan falsafah setelah Aristotle. Karya- karya beliau khususnya dalam bidang logik, klasifikasi ilmu dan politik masih dikaji di Timur dan Barat sehingga hari ini.

Selain biografi al-Farabi, buku ini turut memuatkan falsafah-falsafah beliau seperti falsafah ilmu, falsafah ketuhanan dan alam semesta, falsafah wahyu dan kenabian, falsafah kemanusiaan serta falsafah politik. Antara keistimewaan buku ini juga ialah pemaparan komentar kritis Imam al-Ghazali yang mewakili perspektif Ahli Sunnah Wal Jamaah terhadap pemikiran al-Farabi.


Tuesday, June 13, 2017

Praktik Solat Jenazah dan Pengurusannya ~ Zul Aimran Omar

(SEM & S/S) RM15.00 > RM13.20

Setiap daripada kita pasti akan menerima berita kematian seseorang, sama ada kematian ahli keluarga ataupun kenalan. Maka, ketika itu pengetahuan tentang tatacara solat jenazah dan pengurusan jenazah perlulah diketahui sebagai persediaan menghadapi saat itu.

Suri hati Mr. Husband ~ Nur Solihah Ibrahim

(SEM & S/S) RM17.00 > RM15.00 

Letakkan sepenuh kebergantungan kepada Tuhan, insya Allah Dia akan permudahkan.

Pada asalnya buku ini kelihatan tidak mustahak. Nmaun apabila membaca dengan tekun dan teliti, ia memberi satu pilihan besa kepada wanita akhir zaman. - Prof. Muhd Kamil Ibrahim

Friday, June 2, 2017

Nota Hati Seorang Lelaki ~ Pahrol Mohamad Juoi

(SEM & S/S) RM28.00 > RM24.60

‘Nota Hati Seorang Lelaki' adalah gugusan kisah benar yang dirasai sendiri oleh penulis sepanjang kembara kehidupannya sebagai anak, suami dan ayah. Catatan-catatan ini adalah suara hati anda sendiri yang cuba disampaikan bagi pihak anda. Yakni, suara ‘hati kecil' kita yang lebih murni, tulus dan insaf, tetapi sering ditenggelamkan oleh ‘hati besar' kita yang ego, bangga dan alpa.

Cuaca Rumah Tangga
“Bila kepahitan berlalu, manis pun datang. Kita pun berbulan madu. Kemudian, pahit datang lagi. Bulan madu berakhir seketika. Kemudian manis datang lagi, bulan madu pun berulang lagi... Begitulah seterusnya mengikut cuaca rumah tangga.”

Tukar Tangan, Bukan Lepas Tangan!
“Dah kahwin. Anak perempuan sudah bersuami. Ibu bapa dah lepas tangan kepada menantu lelaki untuk menjaga anak perempuan mereka. Macam kita memandu kereta, tiba-tiba kita lepas stereng. Bayangkan!”

Jadilah Seorang Raja
Seorang Raja bertanya kepada seorang petani miskin, “Siapa kamu?”
“Saya raja,” jawab petani.
“Raja?” ujar raja itu kehairanan.
“Ya, raja pada diri saya sendiri!”

Thursday, May 25, 2017

Lentera Ilahi ~ Datuk Dr. Hj. Zahazan Mohamed

(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60

Lentera Ilahi merupakan tafsir al-Nur yang memuatkan Fiqh al-Quran, yang membawa para pembaca untuk lebih mudah memahami surah ini serta mampu mentadabbur dan beramal dengan isi kandungannya.

Perumpamaan cahaya dalam dalam surah ini amat signifikan dengan kandungannya. Surah ini mengetengahkan tiga dimensi penting yang menjadi panduan kepada individu dan masyarakat Muslim, iaitu hubungan manusia dengan Allah, hubungan manusia sesama manusia dan hubungan manusia dengan alam. Ketiga-tiga dimensi ini mampu untuk melahirkan individu dan masyarakat yang baik berlandaskan Lentera Ilahi.

Ensiklopedia Perang Rasulullah (84 Perang, 11 Tahun, 321 Syuhada) ~ Ahmad Adnan Fadzil, Aizuddin Kamarul Zaman

(SEM & S/S) RM89.00 > RM78.30

Buku Ensiklopedia Perang Rasulullah bukan sahaja memperkenalkan setiap peperangan, tetapi menjurus ke arah sebab, taktik strategi serta analisis seiring dengan keperluan masyarakat semasa yang mampu mengubah persepsi anda dan masyarakat Barat terhadap peperangan tentera Muslimin selama ini.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...