Hubungi Kami

Hubungi Kami

Friday, January 29, 2016

Kaedah Merawat Susuk ~ Dato' Dr. Haron Din, Tuan Hj. Mokhtar Kassan

Buku Kaedah Merawat Susuk ini berkenaan amalan orang zaman dahulu yang memakai susuk untuk tujuan tertentu.

Susuk adalah amalan kebiasaan orang kita semenjak dari dahulu lagi. Ia adalah ilmu yang diamalkan yang mempunyai unsur syirik dan mengandungi unsur makhluk halus. Buku ini diberi judul Kaedah Merawat Susuk. Ia dapat menjadi pedoman kepada pembaca supaya sedar dan dapat berfikir dengan waras dan elakkan daripada amalan syirik.

Kebiasaanya, Orang yang memakai susuk mengalami kesukaran ketika hendak meninggal dunia. Dalam Al-Quran ada menyatakan, “Tidak lambat sesaat, atau cepat sesaat.” Apabila sampai ajal, Allah s.w.t. memberi peringatan kepada orang yang sihat supaya mengambil iktibar tentang apa yang berlaku kepada pesakit yang meninggal dunia yang memakai susuk.

ANTARA ISI KANDUNGAN
BAB 1: PENGENALAN
Susuk dari segi bahasa
Susuk dari pandangan pengamal perubatan Islam
Susuk dan ilmu kebatinan lain
Hukum memakai susuk
Susuk dari penemuan perubatan moden

BAB 2: SUSUK
Tujuan memakai susuk
Jenis-jenis susuk
Pemilihan susuk
Lokasi pemakain susuk
Proses pemakaian susuk
*****
(SEM & S/S) RM15.00 > RM13.20

Thursday, January 21, 2016

Anak, Jika Tiada, Bersangka Baiklah Dengan Allah ~ Salilah Saidun, Auni Aslah Mat Daud

Kadangkala, soalan yang berdurasi satu saat ini cukup membuatkan suami isteri bersedih selama seminggu, sebulan, atau mungkin setahun. Mereka hanya mampu mempersoalkan, tetapi adakah mereka pernah berfikir tentang perasaan pasangan yang belum dikurniakan anak?

Bersabarlah wahai mereka yang belum dikurniakan anak, kerana mempunyai anak bukanlah segalanya dalam kehidupan, sebaliknya menjadi hamba Allah yang sejati adalah fokus utama dalam hidup.

Antara topik yang menarik:
Hadirnya mungkin nikmat, tiadanya bukan bererti musibah
Kisah Nabi Ibrahim AS
Jangan takut menjadi miskin kerana anak
Bersabar, redha dan bersyukur dengan ketentuan Allah SWT
Merancang masa depan andai tidak dikurniakan cahaya mata hingga usia tua
jangan bandingkan kekurangan kita dengan kelebihan orang lain.
*****
(SEM & S/S) RM18.00 > RM15.80

Equation ~ Mr. Apis

KITA PERLU LAKUKAN
TEGURAN,
KALAU NAK TUNGGU
ORANG SEMPURNA BAGI
TEGURAN,
MATI HIDUP BALIK PUN
TAK ADA. SILALAH
TUNGGU,
NANTI DAH ADA
BERITAHU YA.
****
(SEM & S/S) RM16.00 > RM14.00

Bahtera Penyelamat ~ Datuk Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Buku ini mempersembahkan huraian sebuah kitab ringkas berkenaan dasar-dasar asas ilmu fiqh berdasarkan panduan Mazhab Syafi'i. Seiring dengan kesedaran agama sosial semasa, buku ini begitu solid (padat) dan mudah, serta secara langsung membincangkan kesimpulan hukum fiqh tanpa menyertakan dalil dan dasar penetapan hukum dengan begitu panjang lebar dan memberatkan. Disebabkan itu, ia begitu sesuai untuk rujukan pantas dan segera para pelajar dan orang-orang yang baru ingin mengenali Islam. Buku ringkas ini mencakupi panduan lengkap dan kukuh, dimulai dengan bab dasar-dasar akidah, taharah (bersuci), diikuti pula pelbagai penerangan berkaitan solat, pengurusan jenazah, dan zakat.

ANTARA ISI KANDUNGAN
Biografi Penulis
Bahagian 1: Akidah
Fasal 1: Rukun Islam
Fasal 2: Rukun Iman
Fasal 3: Makna Kalimah Tauhid

Bahagian 2: Taharah (Bersuci)
Fasal 4: Tanda-Tanda Baligh
Fasal 5: Syarat Membolehkan Penggunakan Batu ketika Istinjak
Fasal 6: Perkara Fardhu dalam Wuduk
Fasal 7: Niat dan Tertib ketika Wuduk
Fasal 8: Hukum-Hakam berkaitan Air
Fasal 9: Perkara yang Mewajibkan Mandi
Fasal 10: Perkara Fardhu Semasa Mandi Wajib
Fasal 11: 10 Syarat Wuduk
*****
(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Monday, January 18, 2016

Hitler: Der Fuhrer ~ Al-Ghazali

Ketika ini Hitler sudah memegang jawatang tertinggi dalam Parti Nazi. Dia juga akhirnya berada pada puncak kekuasaan di Jerman.

Pembangunan negara mula rancak. Kemiskinan mula dibenteras. Kemajuan Jerman mula diperkatakan dunia.

Namun tetap luka semalam, semasa Perang Dunia Pertama masih Hitler rasakan. Beliau mula merancang strategi bagi mendapatkan semula wilayah yang jatuh ke tangan musuh, mula memasang impian bagi mengharumkan kembali maruah bangsa Jerman ke seluruh dunia.
*****
(SEM & S/S) RM24.00 > RM21.10

Wanita Cantik Masuk Syurga ~ Maznah Daud, Dr. Anisah Ab. Ghani

Semuanya Tentang Kecantikan, Perhiasan, Aurat dan Pergaulan!

> Panduan yang sangat istimewa buat wanita.
> Berbentuk soal-jawab.
> Lengkap dengan dalil yang jelas dan mudah difahami.
> Ilustrasi yang cantik dan menarik.

✔ Hukum melihat dan menyentuh aurat antara suami isteri
✔ Melihat dan Menyentuh Bukan Mahram
✔ Bertelanjang Ketika Bersendirian
✔ Pergaulan lelaki - wanita, sejauh mana dibolehkan?
✔ Melihat dan Menyentuh Aurat Ketika Darurat
✔ Hukum pengantin bersolek
✔ Rawatan teknik rebonding
✔ Menggunting atau mencukur bulu kening
✔ Pakaian daripada kulit atau bulu binatang
✔ Patung atau gambar dijadikan perhiasan
✔ Mewarna atau menginai rambut dan banyak lagi.

Soalan-soalan ini, antara 111 persoalan tentang Aurat Wanita yang terkandung dalam buku ini.
*****
(SEM & S/S) RM21.00 > RM18.50

I'm A Backpacker: Europe ~ Khairul Abdullah

Meneruskan tradisi buku bestseller pertama I'm A Backpacker: Korea, kini Puteh Press datang lagi dengan buku kedua dalam siri travel bertajuk I'm A Backpacker: Europe.

Buku ini bukan sebuah buku travelog yang mencatatkan pengalaman penulis. Tetapi buku ini adalah buku yang menunjukkan cara/how-to, bagaimana untuk mengembara di Eropah. Keistimewaan utama buku ini adalah bagaimana mahu travel di sebuah benua yang terkenal sebagai elit, tetapi dengan bajet terhad.

Dengan wang kurang daripada RM6000, pembaca ditunjukkan cara bagaimana mereka dapat mengembara ke-12 bandar besar di Eropah seperti Milan, Paris, Madrid, dan Berlin. Bukan sahaja pembaca dapat berjimat, mereka juga dapat merancang sendiri perjalanan seperti mana yang dikehendaki.

Buku ini adalah umpama Lonely Planet, tetapi versi untuk rakyat Malaysia. Buku ini:
- sepenuhnya berwarna.
- dipenuhi dengan gambar-gambar daripada koleksi peribadi penulis.
- pembaca mampu sesuaikan panduan untuk keperluan seorang mahupun secara berkumpulan.
- pilihan tarikh, tempat, aktiviti, jenis pengangkutan, penginapan, tukaran wang, makanan, pakaian, dan banyak lagi.
- daripada penulis yang sudah pergi sendiri ke tempat-tempat ini dan pernah menetap di Eropah.

ANTARA ISI KANDUNGAN
Bab 1: Tentang Benua Eropah
Schengen Area dan Pengecualian Visa
Musim, Cuaca, dan Suhu
Bahasa dan Budaya
Acara-Acara Besar dan Terkenal

Bab 2: MEMASANG ANGAN-ANGAN
Negara Mana yang Ingin Kita Kunjungi
Solo, Berkumpulan, ataupun Bersama Keluarga
Pilihan Jenis Pengangkutan
Pemilihan Tarikh yang Sesuai

Bab 3: PERANCANGAN
Senarai Tempat yang Ingin Dikunjungi
Kenal Pasti Lauan dan Jenis Pengangkutan
Berapa Jumlah Hari yang Diperlukan
Hotel, Hostel, ataupun Homestay
Membuat Anggaran Kos
Membuat Itinerari Lengkap
*****
(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Saturday, January 16, 2016

Assalammualaikum Hawa ~ Qistina Alya

SYIFA pernah tersungkur kerana butanya dia dalam menilai erti kata cinta. Dia terhanyut jauh sehinggakan terasa goyah kakinya untuk terus bertapak saat diri sendiri memutuskan untuk berhenti mencintai. Disebabkan satu kesilapan, Syifa menuntut perpisahan.

“Bagi saya ruang untuk cari diri saya semula. Diri yang tenggelam dalam cinta ‘berbayar’ awak…” – Syifa.

QAYYUM pula hidup bersama penyesalan yang tidak pernah surut. Merata dia mencari Syifa, tapi bayang si empunya tubuh tidak pernah memunculkan diri. Ya, dia pernah tersilap langkah. Andai dihimpun seberapa banyak tangis yang gugur, tetap hatinya terasa daki dosa itu masih terkumpul.


“Baliklah, Qay. Awak nak apa cari saya sampai ke sini?” – Syifa.
“Saya nak awak... Saya serius, Syifa!” – Qayyum.
“Boleh jalanlah dengan serius awak tu, Qay. Awak sedar tak apa awak cakap ni? Awak sedar tak yang awak tak layak nak minta dekat saya macam tu?” – Syifa.
“Awak dah tak cintakan saya?” – Qayyum.

Seseorang Untuk Aku ~ Rehan Makhtar

Sebaik mana manusia merancang, Tuhan jugalah perancang yang terbaik. Lailatul punya rencana sendiri tentang hidupnya. Tentang cita-cita dan impian. Bukan untuk hari ni tapi untuk satu hari nanti setelah usia remaja dikorbankan untuk melihat Lizahani, adiknya berjaya dan bahagia setelah ayah ibunya tiada. Namun, kecekalan dia diduga lagi. Ditangkap berdua-duaan dengan seorang lelaki asing bernama Muhamad Al-Qadr, membuatkan dia hilang punca.

“Aku memang tak ada sesiapa dalam dunia ni selain kau.” - Lailatul
“Itu tak ada kaitan dengan aku.” - Qadr

Demi rasa tanggungjawab, Qadr hulurkan tangan kepada Lailatul agar mereka sama-sama menyusuri semua cabaran biarpun tanpa cinta dalam hati. Pada Qadr, semua itu boleh dipupuk.

“Haaa... Lagi satu nak sedekah dekat orang ni, biarlah sesuatu yang kita sayang. Biar orang yang tak mampu tu sama-sama merasa nikmatnya.” - Lailatul
“Aku paling sayang diri sendiri. Aku hadiahkan diri aku kepada kau, boleh?” - Qadr

Hijrah Cinta Kerana Dia ~ Fieyta An Nisa

“Lain kali, jalan tu pakai mata. Apa, dah tak cukup kau pakai empat mata sekarang?” - WAFIQ
“Kau ni nak apa lagi dengan aku? Tak puas hati dengan aku?” - HUMAIRA

Pertemuan pertama taklah seindah mana. Bertikam lidah itu perkara biasa. Namun, kerana ‘peristiwa’ itu, tiba-tiba Wafiq jatuh cinta. Dan kerana kesungguhan Wafiq, dia dan Humaira disatukan jua.

DAMIA HUMAIRA - Gadis yang baru bertatih dalam hijrahnya mencari cinta Tuhan. Semakin dia ingin meraih kasih Ilahi, acap kali pula dia diuji. Hadirnya Wafiq sebagai sandaran dan sumber kekuatan untuknya meneruskan kehidupan.

WAFIQ RIZQI - Budak engine yang selama ini dalam dunianya sendiri. Tapi hadirnya Humaira membawa sinar kebahagian buat diri. Dia, anak muda yang punya kesungguhan tinggi. Baginya, apa saja cita-citanya harus direalisasi dan memiliki Humaira merupakan antara cita-citanya yang tertinggi.

Baru tiga bulan disatukan, dugaan datang bertimpa. Terbongkarnya rahsia diari lama milik Humaira merupakan ujian hebat buat Wafiq. Kisah silam Humaira bersama bekas teman lelakinya, Syakir membuatkan perasaan Wafiq mula berubah.
“Harap aje pakai tudung labuh. Abang ingat Humaira dah berubah. Tapi abang silap. Maira sama aje macam dulu. Tak berubah! Depan abang aje tunjuk baik. Belakang macam setan! Perempuan jalang, pantang disentuh lelaki!” – Wafiq

Friday, January 15, 2016

25 Ayat Al-quran Pilihan: Muhasabah Jiwa & Minda ~ Hilal Asyraf

Al-Quran diturunkan sebagai petunjuk kepada orang-orang yang bertaKwa. Dalam Al-Quran, terdapat banyak pesanan dan panduan, untuk bekalan seorang hamba menyempurnakan kembaranya di dunia dengan baik.

Buku 25 Ayat Al-Quran Pilihan: Muhasabah Jiwa dan Minda, sebagaimana tajuknya, mengambil 25 ayat Al-Quran untuk dijadikan refleksi dan titipan para pembaca, sebagai jentikan minda dan rohani, untuk masing-masing kembali menilik peribadi dan keadaan sekeliling.

Apakah kita berada dalam batas panduan Al-Quran? Ataupun sebenarnya hidup kita sudah jauh tersasar?

Masa untuk kembali bermuhasabah.

ANTARA ISI KANDUNGAN
Bab 1: Surah Al-Baqarah ayat 30: Menyelami Makna Khalifah
Komen Asy-Syahid Syed Qutb Berkenaan Ayat Ini
Khalifah Tidak Mesti Berjawatan
Siap Memikul Tanggungjawab

Bab 2: Surah Az-Zariyat ayat 56: Hakikat Kehambaan
Komen Asy-Syahid Syed Qutb dalam Tafsir Fi Zilal Al-Quran
Hakikat Kehidupan dan Kehambaan
Pengabdian Itu Bukan Ritual Sahaja
Allah Tidak Mahu Apa-Apa daripada Kita. Semua untuk Kita
*****
(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

Biografi Agung Dr Yusuf Al-Qaradhawi ~ Prof Madya Dr. Mohamed Kamil Abdul Majid

Al-Qaradawi amat kritikal kepada mereka yang mendakwa diri mereka sebagai para sufi. Sedangkan mereka sebenarnya adalah aties dan zindiq. Ini dipersetujui oleh al-Sarraj al-Tusi (m. 378H) sejak abad keempat hijrah lagi. Mereka adalah pembohong dan penzalim yang seharusnya diberi perhatian.

Al-Qaradawi berfikiran objektif. Karya-karya beliau dalam bidang keislaman boleh dianggap sebuah ensiklopedia lengkap, seperti al-Ghazzali adalah tokoh ensiklopedia pada zamannya. Oleh sebab itulah, ada peminat dan murid-muridnya yang memberikan gelaran“al-Imam” pada Yusuf al-Qaradawi, dengan panggilan Imam Yusuf al-Qaradawi.

Kelahiran seorang tokoh besar seperti al-Qaradawi yang dianugerahkan Allah dengan ingatan yang kuat, akal yang pintar, hati yang bersih serta dibantu pula dengan senarai guru-guru yang hebat. Dialah Dr Yusuf al-Qaradawi sang murabbizaman yang sentiasa dinantikan pandangannya dalam semua aspek permasalahan.
*****
(SEM & S/S) RM27.00 > RM23.80

Abu Al-Hasan Ali Al-Nadwi ~ Prof. Madya Dr. Mohd Rumaizuddin Ghazali

Al-Nadwi memiliki akidah, dakwah dan risalah, sebagai seorang pengkritik terhadap peradaban Barat, sebagai seorang penyeru kepada kemuliaan Islam dan kepimpinan Muslim, sebagai seorang yang paling kuat menentang ideology dan materialisme Barat, sebagai penyeru terbesar kepada kedamaian manusia dan universalisme Islam. Beliau merupakan tokoh membangkitkan dan menimbulkan maruah dan harga diri umat Islam daripada merasa naïf di hadapan Barat. Malah al-Nadwi sering melaungkan bahawa Barat perlu belajar lebih banyak dari pada umat Islam. Beliau menggambarkan Barat sebagai:

“Kamu mampu untuk terbang di udara seperti burung dan berenang di dalam lautan seperti ikan tetapi kamu tidak mampu berjalan di atas muka bumi ini seperti manusia.”

Apabila orang yang berkuasa adalah manusia yang menyembah kebendaan dan mementingkan kelazatan yang dapat dirasa sahaja, tidak percaya selain dari perkara dalam kehidupan ini dan tidak pula mempercayai apa yang sebalik alam ini, maka kebendaan itulah yang membentuk tabiatnya dan mempengaruhi perasaan hatinya. Maka sempurnalah rintihan kemanusiaan yang akan diiringi oleh rintihan-rintihan lain yang lebih hebat lagi.
*****
(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

Thursday, January 14, 2016

Aku Mahu Anakku Super Al-Quran ~ Amri Mohd Nason, Aishah Hashimee

- 3 langkah mudah didik anak hafal Al-Quran.
- Berdasarkan pengalaman peribadi penulis mengajar anak-anak hafal Al-Quran sejak kecil.
*****
(SEM & S/S) RM17.00 > RM15.00

Pillow Fight: Love You Till Jannah ~ Yussamir Yusof

Suami adalah manusia biasa.
Imannya turun dan naik.
Kadangkala imannya tinggi setinggi Gunung Uhud.
Kadangkala imannya rendah serendah batu di atas tanah.

Isteri jua begitu.
Emosinya tenggelam dan timbul.
Ada ketika manjanya membelai jiwa semanis gula.
Ada ketika rajuknya mengganas persis ribut tropika.

Suami ataupun isteri, masing-masing sering terlupa, rumah tangga adalah wadah untuk berkongsi segala rasa. Perkahwinan itu satu perkongsian, bukan satu persaingan. Andai kita menang pun, apalah gunanya. Kerana kita akan terus hidup bersama, tidur sebantal dan berteduh di bawah bumbung yang sama.
*****
(SEM & S/S) RM21.00 > RM18.50

Mencapai Impian Dengan Solat Hajat ~ Fakih Abul Faiq Al-Minangkabawi

Hidup kita tidak pernah dapat dipisahkan daripada hajat. Selagi kita masih bernyawa, selama itulah kita memiliki bermacam-macam hajat. Orang yang kurang harta, hajatnya adalah memiliki harta yang dapat mencukupkan keperluannya. Orang yang sakit, hajatnya adalah mendapat kesembuhan daripada semua penyakitnya.

Bagi seorang pelajar pula, hajatnya adalah berjaya menghabiskan pengajian dengan keputusan cemerlang, kemudian berjaya dalam kerjaya yang diceburinya. Begitulah realiti hidup, setiap orang pasti memiliki hajat masing-masing.

Sekiranya kita ada hajat, jangan bimbang. Ada banyak cara untuk merealisasikannya, dan salah satu cara yang ditunjukkan dalam syariat adalah dengan melakukan solat hajat. Buku ini membincangkan solat hajat dengan terperinci untuk kefahaman pembaca.
*****
(SEM & S/S) RM14.00 > RM12.30

Munyatul Musalli: Idaman Orang Yang Solat ~ Syeikh Daud Bin Abdullah Al-Fathani

Bahawasanya solat lima waktu itu tiang agama dan yang terlebih besar kejadian rukun lslam Yang lima perkara kemudian daripada mengucap dua kalimah syahadah. Dan tempatnya daripada agama seperti besar kepala daripada tubuh, maka seperti bahawasanya tiada hidup bagi orang yang tiada kepala baginya, maka demikianlah tiada agama bagi orang yang tiada solat baginya. Demikianlah telah datang pada beberapa hadis Nabi Sallallahu 'alaihi wasallam.

Telah menjadikan kami Allah Subhanahu wa Ta'ala dan akan kamu daripada orang yang memelihara rakan atas solat yang lima waktu dan orang yang mukmin bagi solat yakni dan memeliharakan dia, lagi orang yang khusyuk padanya yakni tetap hatinya dan anggotanya di dalam solat, lagi yang mengekalkan atas solat yakni tiap-tiap sudah solat, dia bercita- cita hendak mengerjakan solat yang keduanya, demikianlah selama lamanya.
Maka dengan demikian itulah menyuruh Allah Subhanahu wa Ta'ala akan segala hambaNya yang mukmin di dalam kitabNya dan dengan dia memperikan sifat mereka itu, maka firmanNya: Peliharakan oleh kamu, hai orang yang mukminin atas solat yang lima waktu dan peliharakan solat Wustha dan berdiri kamu bagi Allah Subhanahu wa Ta'ala mengerjakan kamu akan taat.
*****
(SEM & S/S) RM10.00 > RM8.80

Surah Al-Kahf English Version ~ Al-Hidayah

From Abu Sa'eed al-Khudri, who said: "Whoever reads Surah Al-Kahf on the night of Jumu'ah, will have a light that will stretch between him and the Ancient House (the Ka'bah). "(Narrated by Al-Daarimi,3407. This hadis was classed as saheeh by Shaykh Al-Albanani in Saheeh Al-Jaami,6471)
*****
(SEM & S/S) RM3.90 > RM3.40

Kamus Lengkap Mandarin-Melayu Melayu-Mandarin ~ M. Juanitas, Mei Xiaohua

Di dalam dunia pendidikan, jika kita dapat menguasai Iebih daripada satu bahasa, maka is merupakan satu keistimewaan dan kelebihan.

Kamus Lengkap Mandarin-Melayu, Melayu-Mandarin ini telah disusun rapi dan menarik untuk memberi kemudahan kepada pembaca agar dapat mempelajari bahasa Mandarin dengan mudah.

Perkataan-perkataan yang terdapat dalam kamus ini telah disusun mengikut abjad bagi memudahkan pembaca mencari makna perkataan. Kepada yang berminat untuk mempelajari bahasa Mandarin, sewajarnya memiliki kamus ini kerana bahasanya yang mudah difahami dan dipelajari.
*****
(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

Jangan Makan Barang Haram ~ Nor Fadilah

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: Setiap jasad yang membesar daripada benda¬benda yang haram maka api nerakalah yang layak baginya.

Islam cukup menitikberatkan tentang hal pemakanan dalam kehidupan seharian. Sebagai seorang Muslim, kita hendaklah sentiasa berhati-hati dalam penentuan pemilihan makanan dengan memilih makanan yang bersih dan halal sahaja untuk santapan harian kita mahupun keluarga. Jika santapan harian kita mengandungi unsur haram, ia akan mempengaruhi jiwa dan rohani sekali gus akan menyebabkan jiwa kita sukar dididik dengan sifat-sifat mahmudah. Justeru, kita hendaklah prihatin tentang pemakanan kita kerana ia mempunyai hubung kait yang rapat dalam pembentukan jiwa, hati dan diri kita.

Pengisian di dalam buku ini memberi penekanan kepada makanan dan minuman yang dilarang dalam Islam serta kesan buruk makanan dan minuman tersebut kepada kesihatan. Sudah menjadi kewajipan kita sebagai seorang Muslim untuk mengambil tahu tentang jenis makanan serta sumbernya sama ada halal atau haram. Justeru, info yang dimuatkan ini boleh dijadikan sebagai garis panduan dalam memastikan makanan yang diambil bersih serta halal.
*****
(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60

Friday, January 8, 2016

Fiqh Wanita ~ Fauwaz Fadzil Noor

Buku ini menghimpunkan kompilasi beberapa aspek kehidupan penting yang perlu diambil tahu oleh wanita, malah menjadi persoalan sejak sekian lama. Risalah ini turut menjawab pelbagai topik penting tentang masalah- masalah hukum yang berkaitan dengan wanita. 

Banyak daripada permasalahan tersebut terbiar tanpa penjelasan disebabkan oleh ketiadaan waktu yang sesuai untuk bertanya atau merupakan perkara yang malu untuk ditanya oleh kaum hawa. Apatah lagi, pada zaman ini, kemungkinan orang yang bertanya tentang masalah tersebut dipandang tidak baik oleh orang lain. 

Oleh itu, buku ini mampu memandu para wanita Muslimah moden hari ini dan golongan lelaki yang ingin membimbing ahli keluarga ke jalan Islam yang benar.
*****
(SEM & S/S) RM28.00 > RM24.60

Solat Sunat Pilihan (Edisi Kemaskini) ~ S.S. Datuk Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Kehidupan bagaikan kerdipan mata. Satu perumpaan yang tersirat, membawa maksud yang begitu mendalam. Betapa singkatnya hayat manusia. Justeru, jangan dipenuhi dengan lena yang panjang. Jangan sampai kita terjaga di kala jasad sudah dimamah tanah.

Buku Solat Sunat Pilihan ini tampil mengingatkan kita agar menjadi hamba yang taat, patuh dan ikhlas dalam melaksanakan ibadat kepada-Nya. Kupasan tentang hikmah solat-solat sunat yang dianjurkan dan doa-doa daripada salaf as-soleh berdasarkan sumber yang tepat dan pencerahan yang menyentuh jiwa sangat bermanfaat dalam proses menterjemahkan diri kita sebagai hamba Tuhan.
*****
(SEM & S/S) RM20.00 > RM17.60

Ensiklopedia Serangga Dalam Al-Quran Untuk Anak-anak ~ Ummu Ammar

Buku "Ensiklopedia Serangga dalam Al-Quran untuk Kanak- kanak" ini mengajak kita semua berfikir, bertaddabur dan bersyukur dengan setiap ciptaan Allah SWT, Rabbulalamin, Tuhan semesta alam. Risalah ini bukan sahaja mengajak kita berfikir tentang kewujudan Allah SWT, tetapi lebih daripada itu, berusaha mengajak pembaca menjadi hamba yang patuh akan suruhanNya. 

Mungkin dengan mempelajari serta mencontohi sifat dan sikap yang ada pada serangga itu akan dapat menjadikan kita hamba Allah SWT yang taat dan patuh.
*****
(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

X-Plorasi Ali 'Imran ~ Muhammad Luqman Makhtar

Permainan Asah Minda Kreatif.

Ilmu-ilmu menarik ini dan banyak lagi informasi yang akan pembaca temui dalam buku ini. Sehebat statusnya sebagaisalah satu daripada al-Zahrawain yakni penyinar, begitulah ilmu yang terkandung dalam surah Ali 'Imran. Sangat bermanfaat untuk dimiliki!
*****
(SEM & S/S) RM10.00 > RM8.80

Monday, January 4, 2016

Be Cool: Pujuklah Hati 2 ~ Bonda Nor

Sequel kepada Pujuklah hati. Perkongsian kisah yang biasa berlaku terhadap diri, pasangan dan sesiapa sahaja yang tampak sukar, sebal dan pelbagai namun sekiranya diamati ia merupakan kisah ‘semua’ orang. Jika di tangani dan dilihat takdirnya dari mata hati serta fikiran yang positif, semuanya akan jadi mudah dan tenang-tenang sahaja.
*****
(SEM & S/S) RM18.00 > RM15.80

Makkah Al-Mukarramah: Kelebihan & Sejarah ~ Dr. Abd. Basit Abd. Rahman

(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

Madinah Munawwarah: Kelebihan & Sejarah ~ Dr. Abd. Basit Abd. Rahman

Madinah Munawwarah merupakan tempat hijrah Rasulullah SAW. Selain itu, turut menjadi tempat bertapaknya iman pada akhir zaman, markas pimpinan, madrasah pendidikan dan bimbingan serta tarbiah Islamiah. Tempat ini penuh dengan kesan-kesan sejarah yang tidak ternilai dan mempunyai keistimewaan yang tinggi disisi Allah SWT.

Oleh itu, terhasillah risalah ini bagi kaum muslimin untuk mendalami sejarah asal-usul dan ketamadunan pembinaan pusat perkembangan agama Islam di Madinah. Buku ini juga merungkai hikmah yang terdapat di sebalik kewujudan bandar istimewa ini.
*****
(SEM & S/S) RM30.00 > RM26.40

Ikon Syabab 2 ~ Umar Muhammad Noor

"Ikon Syabab 2" merupakan kesinambungan daripada buku "Ikon Syabab". "Ikon syabab 2" menceritakan tokoh-tokoh pemuda Islam zaman dahulu yang pandai menetapkan matlamat dan mengatur strategi untuk mencapainya. Tokoh-tokoh ini layak menjadi ikutan remaja Islam. Terutama dalam menjalani masa-masa muda yang penuh dengan rayuan hawa nafsu dan bujukan syaitan. Jom kenali pemuda Islam berjiwa besar, seperti Yahya bin Yahya, Imam Malik bin Anas, Imam al-Bukhari, Arthaah bin Munzir dan ramai lagi. Kisah-kisah mereka yang dipaparkan dalam buku ini pastinya bakal memberi inspirasi.
*****
(SEM & S/S) RM17.00 > RM15.00

#Jangan Kata Abang Tak Payung ~ Bahruddin Bekri

Kisah ini sudah lama. Editor yang seorang ini, datang dan kemukakan cadangan dia. Dia kata, nak ambil status2 FB saya yang lama2, status2 yang terpilih, buat jadi buku.

Saya tidak berapa berkenan dengan cadangan dia. Sebab saya belum sampai taraf lagi untuk buat macam tu (sedar diri T__T). Tapi saya tak kata tak nak, cuma saya buat ayat yang menyusahkan dia dengan harapan dia akan mengalah.

"Tapi aku malas nak kumpul2 ni. Kalau kau kumpulkan, baru aku ok."

Tapi dia okey pula. Kemudian selepas beberapa ketika, dia beri saya tengok layout awal. Eh, lepas baca, feel baca balik tulisan kita pada layout buku sangat berbeza dengan feel baca pada layout facebook. Saya mula lembut hati.

Kemudian waktu nak beri tajuk, saya tak tahu nak letak tajuk apa. Dia beri cadangan, tajuk ‪#‎jangankataabangtakpayung‬
Saya yang sudah malas nak berfikir, pun ok.
- Bahruddin Bekri
*****
(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...