Hubungi Kami

Hubungi Kami

Saturday, February 15, 2014

Melakukan Amalan Kecil, Dapatkan Pahala Besar ~ Fahrudin Ghozy

Allah s.w.t. telah memberikan untuk manusia banyak cara untuk meraih reda-Nya. Ibarat berada di sebuah taman yang indah dan segar tidak perlu risau untuk menghirup udara nyaman dan suasana yang menyegarkan. Oleh sebab itu kita perlu menghakiskan pemikiran yang menganggap remeh terhadap amalan kecil dan hanya menunggu peluang untuk melakukan amalan besar yang mungkin jarang dilakukan atau hanya pada tempoh tertentu sahaja. 

Ramai dalam kalangan kita yang tidak tahu bahawa amalan kebaikan kecil yang sering dilakukan setiap hari itu, besar pahalanya jika dilakukan secara istiqamah atau berterusan. Apakah amalan-amalan tersebut? 

Dapat jawapan untuk persoalan itu di dalam buku ini. Dikupas secara terperinci dan mudah untuk difahami. Di antara amalan berkenaan adalah zikir, bersilaturrahim, senyum, memberi salam, berjabat tangan, memuliakan tetamu, memberi pinjaman, menziarahi orang sakit, mendoakan orang lain, sentiasa bermanis muka, membuang benda-benda yang menghalang jalan dan banyak lagi amalan yang sudah menjadi kebiasaan dalam kehidupan harian kita.

*****

(SEM) RM16.00 - RM14.10
(S/S) RM19.00 - RM16.70

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...