Hubungi Kami

Hubungi Kami

Wednesday, July 2, 2014

Kisah Yang Memberi Inspirasi Mengubah Hidup ~ Amrin Ali Hasan

Firman Allah s.w.t. dalam Surah Ar-Ra'd ayat 66 yang bermaksud 1 "Sesungguhnya Allah s.w.t. tidak akan mengubah nasib seseorang melainkan dia mengubahnya nasibnya sendiri." 

Ayat tersebut menjelaskan bahawa Allah s.w.t. tidak akan mengubah nasib seseorang sehingga mereka mempunyai kesedaran untuk mengubahnya sendiri. Penulis buku ini, memaparkan beberapa kisah inspirasi yang berlaku di sekeliling kita, yang mana boleh kita jadikan teladan untuk mengharungi kehidupan seharian. Melalui pengalaman individu-individu yang dipaparkan menunjukkan bahawa Allah s.w.t. sentiasa memberi peluang dan ruang kepada para hamba-Nya untuk berubah dan bertaubat. Meninggalkan tingkahlaku yang menyalahi syariah kepada jalan yang lebih bermakna dan bermanfaat. 

Tiada jalan mudah menuju kesempurnaan melainkan kembali kepada Allah s.w.t. dengan rasa khusyuk dan penuh tawaduk. Permohonan kepada Allah s.w.t. yang tidak berpenghujung pasti akan menghasilkan sesuatu yang membawa keberkatan dan kebahagiaan di dunia dan akhirat.Selain melaksanakan suruhan perkara-perkara yang fardu kita juga disuruh menunaikan amalan sunat. Amalan-amalan inilah yang akan mengubah kehidupan kita menjadi semakin baik dan bernilai di sisi Allah s.w.t.

*****

(SEM) RM16.00 - RM14.10
(S/S) RM18.00 - RM15.80

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...