Hubungi Kami

Hubungi Kami

Wednesday, December 3, 2014

Asbaabun Nuzul: Sebab-sebab Turunnya Ayat Al-Quran ~ Al Imam Jalaluddin Al-Suyuti

Al-Quran Al-Karim adalah salah satu mukjizat yang dikurniakan oleh Allah SWT kepada Nabi Muhammad S.A.W. Menerusi Al-Quranlah segala panduan serta peradaban dan hukum-hukum Islam berkenaan ajaran Islam disebarkan ke seluruh umat manusia. Lebih hebat lagi Al-Quran merupakan manual panduan untuk setiap umat Islam hingga ke akhir zaman.

Al-Quran diturunkan dengan penuh hikmah serta mukjizat serta paling lengkap dan melengkapkan kitab-kitab wahyu yang lain. Malah setiap ayat yang diturunkan mempunyai penyebab serta penyelesaian tentang perkara-perkara atau permasalahan yang berlaku di atas muka bumi ini. Dengan adanya buku ini "Asbaabun Nuzul (Sebab-Sebab Turunnya Ayat Al-Quran)" dapat memberi panduan dan pengetahuan kepada kita dalam meniti kehidupan kita di dunia agar di akhirat kelak agar mendapat syafaat serta keberkatan untuk menagih syurga Allah S.W.T. Insya-Allah.

Semoga dengan pencerahan dan perkongsian yang amat bernilai ini juga dapat kita manfaatkan untuk menjadi sebahagian umat Islam yang teguh mematuhi perintah dan larangan Allah S.W.T.

*****
(SEM) RM65.00 - RM57.20
(S/S) RM68.00 - RM59.80

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...