Hubungi Kami

Hubungi Kami

Wednesday, May 16, 2018

Au Revoir ~ Mazliham Mohd Su'ud, Muhd Kamil Ibrahim

(SEM & SS) RM35.00 > RM30.80

Kali terakhir menunggu pesawat di lapangan terbang sebelum berangkat pulang, perasaan sedih dan gembira bercampur baur. Tidak pernah termimpi saya akan sampai ke Peranchis. Saya Cuma anak kampung yang sudah berkali-kali gagal dalam permohonan untuk ke sekolah berasrama penuh. Saya bukan pelejar cemerlang yang hebat dengan keputusan terbaik. Tidak mungkin mampu untuk kembali ke Peranchis lagi selepas tamat pengajian di sana. - Prof. Dato’ Dr Mazliham Mohd Su’ud

Perjalanan ini tertangguh lebih 10 tahun. Saya gagal di dua universiti: matrikulasi UKM dan UTM. Setelah digerakkan hati untuk berfikir seketika, merenung diri, dan akhirnya berjaya di Uitm. Bertemu isteri, Raudzah Roslan (Roza). Akhirnya, saya mendapat tawaran belajar di luar negara. Di Dundee, Scotland dan seterusnya di Bangor, Wales. Kedua-duanya di bumi ratu. Saya terkenangkan kisah lampau terutamanya perasaan kecewa ayah. Perjalanan ini seolah-olah membasuh segala dosa lampau. - Prof. Dr. Muhd Kamil Ibrahim

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...