Hubungi Kami

Hubungi Kami

Friday, November 20, 2015

47 Superstar Syurga ~ Umar Muhammad Noor

Apakah Wasiat Yang Dimaksudkan Itu? Ketahuinya Di Halaman (25)
Pada malam harinya, seseorang melihat Thabit bin Qais dalam mimpi. Dalam mimpi itu, Thabit berkata kepadanya, "Saya berpesan kepadamu satu wasiat. Janganlah engkau mengatakan ini hanya sebuah mimpi lalu mengabaikan wasiatku ini".

Mengapakah Abdullah Menangis? Ketahuinya Di Halaman (54)
Abdullah diturunkan dari tiang salib. Sebuah tungku berisi air panas diletakkan di atas sebuah api yang besar. Dua orang tawanan Muslim dibawa ke tungku tersebut. Satu per satu tawanan tersebut dilemparkan ke dalam air mendidih, sementara Abdullah terus ditawarkan untuk berpindah ke agama Nasrani. Abdullah menangis. Raja Rom menyangka hati beliau mula lemah. Dia bertanya, "Mengapa engkau menangis?".

Siapakah Isteri Baginda Yang "Panjang Tangan" Itu? Ketahuinya Di Halaman (153)
Suatu hari Rasulullah memberitahu isteri-isteri Baginda, "Orang yang paling cepat menyusuli aku dalam kalangan kamu ialah orang yang paling panjang tangannya." (Riwayat Muslim)

Untuk Siapakah Pinangan Yang Dimaksudkan Baginda Itu? Ketahuinya Di Halaman (199)
Lelaki Ansar ini menyangka Baginda menginginkan anak gadisnya menjadi isteri Baginda. Justeru beliau sangat gembira dan segera menerima pinangan tersebut. Namun Baginda menjelaskan, "Aku bukan meminangnya untuk diriku. Akan tetapi...
Generasi para sahabat sepatutnya dipilih sebagai model dan contoh kepada umat Islam. Merekalah para tokoh graduan madrasah tarbiah Rasulullah. Selain mengikuti sunah dan jejak Baginda Nabi, pasti kita juga mahu meneladani mereka. Keimananan, kecerdasan, keperwiraan dan keberanian mereka dirakam dalam lembaran sejarah. Dakwat yang tertulis pada setiap helai kertas, sudah pasti tertumpah juga pada penyaksian makhluk di bumi dan langit. Mereka menjadi umat pujian sepanjang zaman.

Risalah ini menceritakan kisah-kisah para sahabat Nabi bagi meyakinkan umat Islam sepanjang zaman. Buku ini mampu memperkenalkan secebis daripada keindahan akhlak para sahabat Nabi untuk menjadi ikutan umat Islam. Selain itu, disisip pula dengan himah pengajaran yang mampu diteladani oleh kita. Justeru, memperkenalkan para tokoh ini menjadi tugas signifikan yang perlu digalas bersama. Biar kita sama-sam merasai nikmatnya cinta Allah SWT.
*****
(SEM & S/S) RM18.00 > RM15.80

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...