Hubungi Kami

Hubungi Kami

Friday, September 20, 2013

Tokoh Islam Banyak Berjasa Pada Dunia ~ Imam Ahmad Ibnu Nizar

Kenali dan kagumilah para penakluk dan pahlawan Islam sepanjang zaman yang telah mewarnai landskap peradaban dunia melalui buku ini. 

Bak kata pepatah ‘tak kenal maka tak cinta’. Mungkin ramai dalam kalangan generasi sekarang yang tidak mengenali tokoh-tokoh ini, apatah lagi sejarah mereka. Mungkin kerana dunia hari ini yang arah tuju tokoh pujaan dan idola semakin hedonis sifatnya. Anak muda lebih mengagumi artis, ahli sukan dan tokoh-tokoh semasa yang hebat bagi mereka. Ini bukanlah suatu yang ganjil, kerana ia adalah trend kalangan anak muda agar kelihatan tidak ketinggalan dalam kalangan mereka. 

Namun sebenarnya tidak salah untuk mengenali sesiapa pun, yang penting dari sudut manakah perspektif akan difokus dan dihalakan. Sekiranya ia bersifat hanya untuk keseronokan dan ketaksuban, maka impak negatifnya akan lebih terserlah dan mungkin mengundang gejala sosial yang membarah. Oleh itu jangan kita lupa bahawa mengenali dan mengagumi jejak langkah tokoh-tokoh Islam yang besar adalah penting. Ia memberikan kita inspirasi tentang semangat juang dan kesungguhan mereka dalam menegakkan syariat, ilmu dan dakwah Islam walaupun menghadapi pelbagai cabaran dan dugaan. 

Meneladani prinsip, strategi dan semangat para tokoh Islam yang dimuatkan di dalam buku ini memberikan banyak pelajaran hidup, motivasi dan semangat ke dalam diri anda.

*****

(SEM) RM28.00 - RM24.60
(S/S) RM31.00 - RM27.30

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...