Hubungi Kami

Hubungi Kami

Saturday, April 20, 2019

Sujud Yang Terakhir ~ Aizuddin Hamid

(SEM & SS) RM30.00 > RM26.40

“Pernah tak kamu terfikir, macam mana kalau Allah terus balas ‘cash’ atas maksiat dan dosa yang kamu buat? Contohnya, kamu suka tengok aurat perempuan, tiba-tiba Allah tarik nikmat mata kamu sampai jadi buta. Tapi, Allah tak buat macam tu sebab Allah nak bagi kamu peluang untuk bertaubat.” - Malik - .

“Melalui internet dan media sosial, fitnah sekarang ini di hujung jari. Agama Islam bebas diperlekeh dan dimalukan begitu saja. Ajaran sesat dan golongan LGBT pula bebas untuk sebarkan pemahaman negatif mereka. Malah, para ulama’ dan agamawan juga bebas dihina. Ya, semuanya semakin bebas!” - Nizarman - .

“Kewujudan Tuhan tak boleh diterima akal kerana tak boleh dilihat. Kalau Tuhan wujud, kenapa masih ada kejahatan dan orang yang tertindas? Kalau Tuhan wujud, kenapa masih ada beribu-ribu agama di atas bumi ini dan setiap agama pula ada gambaran yang berbeza mengenai Tuhan?” - John - .

“Islam tak halang perempuan untuk jadi cantik, tapi ia perlu ditunjukkan kepada orang yang layak saja, iaitu suami. Kalaulah kita tahu macam mana ‘kuasa’ mata lelaki bila mereka pandang perempuan, mesti kita akan rasa takut untuk pakai pakaian yang tak sepatutnya.” - Safiyah -

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...