Hubungi Kami

Hubungi Kami

Wednesday, May 29, 2019

Krisis Akidah Antara Golongan Ahli Sunnah Wa Al-Jamaah Yang Bermazhab Asya'irah Dengan Ahli Hadis ~ Prof. Dr. Basri Bin Ibrahim Al-Hasani Al-Azhari

(SEM & SS) RM16.00 > RM14.40

Buku ini membincangkan persoalan yang penting dan utama dalam kehidupan umat Islam; Akidah yang benar dalam Ahli Sunnah Wal Jammah, yang menggunakan kaedah Tahzib iaitu ringkasan berdasarkan gaya penulis sendiri di samping menjaga maklumat penting daripada buku pengarang asal.

Sedia maklum, nama Ahli Sunnah Wal Jamaah makruf diketahui zaman berzaman semenjak awal kemunculannya. Istilah Ahli Sunnah Wal Jamaah dalam bahasa Arab bererti pengikut atau pendukung Sunnah Rasulullah. Manakala perkataan 'Jamaah' pula merujuk kepada jamaah Rasulullah S.A.W. bersama Sahabat, Tabi'in, Tab' Al-Tabi'in dan orang Islam yang mewarisi Islam menurut cara dan pendekatan mereka.

Antara maklumat pilihan yang dibincangkan adalah Latar Belakang Krisis Akidah dalam Mazhab Sunni, Fenomena Krisis Akidah di Peringkat Masyarakat, Fenomena Krisis Akidah dalam Kalangan Mazhab Fiqh dalam Ahli Sunnah dan juga Kesan-Kesan Krisis Akidah dalam Kalangan Mazhab Fiqh dalam Ahli Sunnah dan juga Kesan-Kesan Krisis Akidah, Punca-Punca dan Jalan Penyelesaian.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...