Hubungi Kami

Hubungi Kami

Sunday, December 15, 2013

Rahsia Sujud Sebagai Terapi Kesihatan ~ Masykur Arif

Pernahkah terlintas di fikiran anda bahawa sujud itu boleh dijadikan terapi kesihatan? Tahukah anda bahawa sujud juga dapat menjadi salah satu terapi terbaik untuk janin dalam kandungan? 

Saraf-saraf tertentu di dalam otak manusia hanya sesekali dimasuki darah. Bila tidak dimasuki oleh darah sama sekali pasti akibatnya amat buruk untuk kesihatan. Oleh sebab itu, amat diperlukan aktiviti rutin untuk memastikan darah sentiasa masuk ke dalam saraf-saraf tersebut. Aktiviti rutin berkenaan adalah dengan bersujud. Dalam sehari kita bersujud sebanyak 34 kali iaitu dalam solat fardu yang lima. Sekiranya ditambah lagi dengan solat sunat maka kita akan lebih banyak bersujud. Ketika kita dalam posisi bersujud, pembuluh darah di dalam otak juga terlatih untuk menerima banyak bekalan oksigen. 

Buku ini membongkar rahsia keistimewaan sujud yang sangat bermanfaat kepada kesihatan. Di antara manfaat sujud ialah is boleh menghindarkan stroke, menguatkan otot, memberikan ketenangan jiwa, memberikan lebih keyakinan, melatih kita agar lebih focus. Malah sujud juga adalah tempoh waktu yang paling hampir bagi seorang hamba dengan Penciptanya. Di sini kita boleh mencurah segala isi hati dan permintaan kita kepada Allah s.w.t.

*****

(SEM) RM15.00 - RM13.20
(S/S) RM18.00 - RM15.80

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...